Home + 5x waarom een vakantie op de waddeneilanden een goed idee is

5x waarom een vakantie op de waddeneilanden een goed idee is

Twee jaar geleden kwamen we voor het eerst op één van de Waddeneilanden: Texel. We waren op zomervakantie en wat hebben we genoten. We werden verliefd op het eiland en de gezelligheid. Het ultieme vakantiegevoel zo dichtbij huis. Mochten jullie nog niet hebben besloten waar je vakantie wil vieren deze zomer, dan zijn de Waddeneilanden misschien een goede tip. Waarom? Dat lees je hieronder.

Vakantie of weekendje weg waddeneilanden met kinderen

Wij kijken nu al enorm uit naar de zomervakantie. Drie weken lang geen werk en vooral heel veel gezelligheid met elkaar. Deze vakantie wordt echt een overgangsperiode voor ons, omdat onze oudste zoon na de vakantie naar de middelbare school gaat. Dan worden de dingen echt anders. Hij wil nu al minder vaak met ons mee en over een paar jaar komt het moment dat hij misschien ook niet meer met ons en zijn broertje mee wil op vakantie. Dat laatste duurt nog even gelukkig, maar we genieten daarom extra van de momenten met zijn vieren tijdens dagjes weg, een weekendje weg en helemaal tijdens een langere vakantie.

En als we met zijn vieren weggaan, kijken we goed naar een bestemming die leuk is voor beide kinderen gezien het leeftijdsverschil tussen de twee. Dat was op Texel zeker het geval!

1. Talloze leuke activiteiten

Dat had alles te maken met de talloze activiteiten die in de zomermaanden werden georganiseerd. Niet alleen op het park waar we verbleven, maar ook op het eiland zelf. Van het strand met de bekende, rode vuurtoten tot leuke markten. En van een rondvlucht boven Texel tot een bezoek aan een alpacaboerderij, we hebben zo ontzettend veel gedaan. Leuk voor beide jongens én voor ons!

2. Waddeneilanden met kinderen en honden, genieten van de landschappen

Hoewel een Waddeneiland niet groot is, hebben we zo genoten van de verschillende landschappen. Zeker toen we boven het eiland vlogen zagen we de verschillen goed. Het is er prachtig en je waant je echt in een heel andere wereld. Je hoeft echt niet ver weg voor het vakantiegevoel, want dat zit daar wel goed.

Het voordeel is dat je je hond ook prima mee kan nemen, die kan heerlijk ravotten op het strand!

3. Ontspanning!

Door het vele buiten zijn, het wandelen en het fijne weer, was ik meer ontspannen dan ik in lange tijd was geweest. We verbleven er toen een midweek, maar het was heerlijk. Het buitenleven deed mij blijkbaar erg goed. Lezen in het zonnetje, wandelen en daarna een terrasje pakken, alles was even fijn!

4. Waddeneilanden gemakkelijk bereikbaar

Van tevoren dachten we even dat het gedoe zou zijn om de oversteek te maken, je moet immers tickets kopen voor de boot en dat hadden we nog niet eerder gedaan. Het wees zich echter vanzelf. Alles is erg goed geregeld en staat duidelijk aangegeven. Wij komen uit Gouda en binnen een uurtje of drie waren we op de plaats van bestemming op Texel. De websites van de veerdiensten zijn duidelijk en kom je er toch niet uit, dan kun je er heen bellen. Met kinderen is het fijn als je niet zo ver hoeft te rijden.

5.  Cultuur en geschiedenis

Tot slot cultuur en geschiedenis, want de Waddeneilanden hebben een heel rijke geschiedenis. Ok leuk om een dagje cultuur te snuiven en meer te leren over het eiland waar je op verblijft. Voor jongere kinderen misschien wat minder interessant, maar voor oudere kinderen kan dit juist wel heel leuk zijn!

Heb jij weleens vakantie gevierd op één van de Waddeneilanden? Zo ja, welke was jouw favoriet en waarom? Klets mee in de comments hieronder!

liefs
Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.