Home + Geld Dagboek | Dit gaven wij uit in Oostenrijk

Geld Dagboek | Dit gaven wij uit in Oostenrijk

Afgelopen weer was de laatste week vakantie voor Pat en mij. En wat voor één! We waren een paar dagen uitgenodigd op camping Mauterndorf in Oostenrijk en hebben daar nog een paar heerlijke dagen gehad. Ondanks dat we waren uitgenodigd, hebben we er uiteraard ook geld uitgegeven. Hoeveel dat was lees je in dit laatste geld dagboek van deze vakantie.

Maandag 9 augustus 2021

Vandaag geven we geen geld uit, want we zijn nog thuis. Wel rijden we even langs de Sligro en kopen we nog wat eten en drinken voor onderweg, maar we kopen ook nog andere dingen. Ik reken het eten en drinken dus niet mee.

Dinsdag 10 augustus 2021: een lange rit en de aankomst in Oostenrijk

Om 3.15 uur ’s nachts vertrekken we vanuit Gouda richting Oostenrijk (het hele verslag komt later deze week online). We hebben nog voldoende benzine en besluiten pas in Duitsland te tanken omdat het daar goedkoper is. Althans, dat dacht we, want dat valt nog flink tegen. De benzine is dan ook onze grootste kostenpost. Verder betalen we voor toiletbezoeken onderweg en kopen we onderweg nog wat te eten.

Op de camping worden we verzorgd en krijgen we drinken bij aankomst gratis net als het diner. Wat worden we toch verwend!

Ook krijgen we een LungauCard voor allerlei gratis activiteiten. Dat scheel enorm tijdens de rest van ons verblijf.

• €3,50 voor de toiletten onderweg
  • €118,74 voor benzine
  • €7,69 voor wat te eten onderweg

Totaal uitgegeven: €129,93

Woensdag 11 augustus 2021: veel gratis activiteiten

Vandaag doen we een hoop, maar het kost allemaal weinig. We hebben de LungauCard gekregen en kunnen daar een hoop gratis mee doen. We bezoeken het kasteel, gaan 2000 meter omhoog met de kabelbaan, gaan naar speeltuin Smarty Land en gaan daarna zelfs nog een uurtje midgetgolfen. Het ontbijt en diner zit bij ons verblijf inbegrepen dus we betalen uiteindelijk alleen voor de lunch. Het verslag van ons reisje naar Oostenrijk komt later deze week online.

Uitgegeven

• €40,- voor de lunch (inclusief fooi)

Totaal uitgegeven: €40,-

Donderdag 12 augustus 2021: boodschappen doen en zwemmen

Vandaag verkennen we de omgeving en gaan we wat boodschappen doen zodat we morgen ook weer wat te eten en drinken hebben in de auto. We tanken gelijk de auto vol, dan hoeven we dat ook niet meer te doen. Tussen de middag besluiten we te gaan lunchen bij het restaurant op de camping. Daarna kleden we ons om en gaan we richting het zwembad. We mogen met de LungauCard gratis naar binnen, ideaal! We vermaken ons daar een paar uur, heerlijk met dit weer!

• €55,02 voor het tanken
  • €26,99 boodschappen
  • €35,- voor de lunch (inclusief fooi)

Totaal uitgegeven: €117,01

Vrijdag 13 augustus 2021: de terugreis naar huis

Vandaag rijden we weer terug naar huis, maar we krijgen te maken met heel veel files in Duitsland. Waar de heenreis voorspoedig ging, is de terugreis een stuk pittiger. We moeten daardoor extra tanken en halen in de avond nog wat te eten bij een tankstation. Een lunchpakket was niet nodig, want die kregen we mee van de camping.

• €2,10 toiletten onderweg
  • €102,71 voor het tanken in totaal (we staan veel in de file dus moeten nog twee keer tanken)
  • €21,34 eten en drinken onderweg in de avond

Totaal uitgegeven: €126,15

Deze reis hebben in totaal €413,09 uitgegeven.

Deze kosten zijn vooral gaan zitten in het vele tanken en wat boodschappen. We hebben nergens entree hoeven betalen omdat we een LungauCard hadden. Dat scheelde echt enorm veel geld. Ook hebben we geluk gehad met het ontbijt en het diner.

Dit was het laatste geld dagboek van deze vakantie. Deze week komt er nog een uitgebreid verslag online van ons verblijf in Oostenrijk en komende week is de normale diary weer terug!

liefs

Vaker Kopen augustus 2021Vaker Kopen augustus 2021

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.