Home + Review “het enige boek over merken dat je nodig hebt”

Review “het enige boek over merken dat je nodig hebt”

En dat is een veelbelovende titel toch? Het enige boek dat je echt nodig hebt, is dat zo? Daar moest ik natuurlijk zelf lezen om zeker te zijn of dat ook voor mij geldt. Ik blijf het namelijk lastig vinden, QueenC als een merk zien en dat zo in de markt zetten. Ik denk dat ik namelijk nog steeds te weinig doe. Ook omdat het beeld vaak is, althans bij mij wel, dat je geen eigen merk hebt als je zelf niets maakt of ontwerpt en het vervolgens laat maken. Dat idee had ik eigenlijk ook een beetje, ten onrechte weet ik nu, maar mijn idee was “ik koop merken in, maar ben dat zelf niet”

Niet waar, dus dit boek over merken bleek inderdaad het enige boek dat ik nodig had!

Maar goed, dan weet jij natuurlijk nog steeds niets, want wát vertellen de schrijvers je dan? Dit boek is geschreven door Michiel Maandag. Hij is merkadviseur , coach en oprichter van “monday brand advisory” en door Liisa Puolakka, directeur designresearch en -strategie bij ChauhanStudio in Londen. Ze was hiervoor hoofd van Nokia’s global brand indentity. Verstand van zaken dus, maar wordt het dan geen droge, taaie kost waar je niet heen kan komen? Absoluut niet! Ik heb namelijk nog niet eerder zo’n informatief boek gelezen wat zo simpel en duidelijk geschreven is!

Praktisch, voorzien van heldere quotes (iedere quote op een eigen pagina) en duidelijke voorbeelden. En vooral dat laatste is voor een merkenleek als ik een must 😉

Vragen als “hoe positioneer je je merk?” kan je verwachten, maar je krijgt er ook een duidelijk antwoord op. Ook hoofdstukken als “Een slechte naam, blijft een slechte naam” en “breid je bedrijf uit, maar niet je merk” geven je inzicht in zaken die je ver verstopt in je achterhoofd wel weet, maar waar je nooit zo goed van wist wat je er nu mee moest of hoe je dit concreet krijgt. En dit boek geeft maakt het concreet voor je. Voor mij werkte het zo dat ik hetgeen er in het boek stond al ging vertalen naar de webshop.

Ik heb er dus zeker veel aan gehad en de titel maak de belofte waar! Nieuwsgierig of zelfs zo enthousiast dat je het boek wilt lezen? Ga dan even hierheen.

Het enige merk Marisca Kenter

Cover (afbeeldingsbron: www.hetenigemerkboek.nl)

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook