Home + Mijn werk structureren en plannen, zo doe ik dat!

Mijn werk structureren en plannen, zo doe ik dat!

Eindeloze to do lijstjes, een blogplanning en natuurlijk een volle agenda en een werkplanning op mijn werk. Tel daar dan nog een gezinsagenda bij op en de chaos is compleet ?. Althans, dat zou je denken, want deze lijstjes en mijn planners zijn onmisbaar en er zit ook nog structuur in. Vandaag heb ik het alleen over het plannen en structureren van mijn werk, want eerder heb ik het al gehad over onze gezamenlijke gezinsagenda. Ik vertel hoe ik het werk voor Mamablogger plan, maar ook op mijn werk.

Werk structureren en plannen voor Mamablogger

Ik heb veel verschillende planners gebruikt, maar sinds kort gebruik ik de werkplanner van Zoedt. Hier schrijf ik op welke samenwerkingen gepland staan en hier houd ik blogplanning in bij met onder andere ideeën die ik heb.

Als ik vrij ben en die dag voor Mamablogger wil werken, pak ik ook de daily planner van Kruidvat erbij. Hier schijf ik al mijn to do’s van die dag op, ook het aantal blogs dat ik moet schrijven. Dat lijstje werk ik dan gedurende de dag af. Dit werk voorlopig even het beste.

De werkplanner van Zoedt (onder) en de Daily Planner van Kruidvat (boven)

Op mijn werk

Op mijn werk is dat wel anders. Nu gebruik ik voor dagelijkse to do lijstjes een schrift waar ik iedere dag alle to do’s in schrijf. Als het jaar voorbij is wil hiervoor mijn nieuwe planner van HEMA gebruiken. Maar dat zijn dan alleen de dagelijkse to do’s. Dan heb ik nog aantekeningen en projecten waar ik mee bezig ben.

One Note

In de zomervakantie kocht ik een iPad met toetsenbord voor mijn werk. Ik zat in zoveel werk- en projectgroepen en overal maak ik aantekeningen en actielijstjes, maar dat zat in schriftjes en ik was het overzicht kwijt. Het idee was om alles te bundelen op mijn iPad. Ik wilde dat in eerste instantie doen in Pages of Word, maar inmiddels werk ik nu een aantal maanden in One Note van Microsoft. Het handige daaraan is dat One Note gekoppeld is aan mijn Microsoft account op mijn werk, waardoor het altijd synchroniseert. Als ik tijdens een overleg aantekeningen maak in One Note en ik log daarna weer in op mijn computer, dan heb ik mijn aantekeningen daar ook direct bij de hand. Ideaal!

Al deze aantekeningen zijn nu gebundeld en ik heb in One Note een actielijst gemaakt met grotere taken dan de dagelijkse to do’s. Het is nog steeds heel erg druk, maar het geeft rust en ik ben niet afhankelijk van notulen of mailtjes.

Grappig eigenlijk dat de meeste to do’s gewoon via papieren lijstjes gaan, maar ik ook veel in de cloud heb staan. Door alles op deze manier te scheiden heb ik juist overzicht en kunnen de dingen niet door elkaar gaan lopen.

Hoe structureer en plan jij je werk? Klets mee in de comments hieronder of op de socials van Mamablogger.

liefs

 

 

 

Kantoor en schoolKantoor en school

 

 

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *