Home + De knop is weer om, ik wil 20 kilo afvallen zonder dieet en vast sportschema

De knop is weer om, ik wil 20 kilo afvallen zonder dieet en vast sportschema

Het ging zo onwijs goed, een jaar of twee geleden. Ik was veel afgevallen, liep hard, at gezond en voelde me top! Totdat ik opeens enorme last begon te krijgen van mijn bekken. Ik mocht niet meer hardlopen. Wat baalde ik daarvan zeg! Na een tijdje besloot ik daarom maar naar de sportschool te gaan en gelukkig ging het, in combinatie met bekkenbodem fysio, helemaal goed. En toen werd ik zwanger van Floris en kwam de klad erin. En nu is het klaar! Ik wil er 20 kilo vanaf zonder dieet en vast sportschema…

Geen dieet en vast sportschema

Ik heb nog nooit een specifiek dieet geprobeerd. Ik ben van mening dat je ook kunt afvallen door normaal en gezond te eten, goed te drinken en veel te bewegen. Een kwestie van opletten en alles met mate doen. Zo ben ik destijds ook veel afgevallen en ik geloof dat dat nu ook gewoon kan. Ik weet namelijk wat mijn zwakke plekken zijn. Ik houd van hartig eten en ben een gezelligheidseter. Een chipje hier, een toastje daar. Op een terrasje een lekker bittergarnituurtje etc. En als je dat te vaak doet gaat het natuurlijk niet goed. Die gewoontes moeten eruit. Op zaterdag mag ik het wel, maar op de overige dagen zal ik het toch echt anders moeten gaan doen.

moms_fashion_mamablogger_Marisca_outfit_Only_Primark_

Wat betreft het sportschema, ik heb simpelweg geen tijd om te sporten. Ik werk 32 uur per week op kantoor, maak er in totaal nog 30 per week voor Mamablogger en ik heb een gezin met twee kinderen. Doordeweeks ben ik blij als ik ‘s avonds zit en in de weekenden wil ik graag sporten, maar de sportschool is dan van 9.00 tot 16.00 uur open. Mijn voorkeur had dan uitgegaan naar nog vroeger in de ochtend zodat we nog een hele dag voor ons hadden, maar helaas lukt dat dus niet.

Wel fiets ik iedere dag met de bakfiets (geen elektrische) en wandelen we veel. Ik beweeg dus wel iedere dag voldoende.

Wanneer moeten die 20 kilo eraf zijn?

Gisteren haha. Nee, ik hoop binnen een half jaar ver te zijn, maar ik wil ze er binnen een jaar echt af hebben. Het gaat misschien wat minder snel omdat ik niet meer zo vaak naar de sportschool zal gaan.

Dus ja, we gaan er weer voor! Iemand nog tips voor lekkere en gezonde, hartige tussendoortjes? Laat het me weten in de comments hieronder.

Volg:
Marisca Kenter

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca Kenter. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (’10) en Floris (’17). Schrijven is mijn grote passie en niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met DIY’s, reviews, kidsfashion etc. Kortom, op Mamablogger vind je alles wat hippe moeders bezig houdt!

Find me on: Web | Twitter | Facebook

1 Reactie

  1. priscilla
    18 mei 2018 / 07:52

    Succes! ik ben een maand geleden begonnen, niet perseé met afvallen maar wel met gezonder eten en sporten om een goede conditie op te bouwen en mijn buik mag wel wat strakker, heb wat loshangend vel zeg maar van 2 bevallingen 😉 ik sta zelf nooit op de weegschaal maar ik meet mij zelf op. een maand later is er 2cm van mijn bovenbenen af, 2.5 cm van mijn taille dus gaat de goede kant op. enige wat ik doe is elke dag 10 min hoelahoepen en 1 a 2x per week joggen of springtouwen en natuurlijk gezonder eten en minder snacken en nu eet ik echt wel een patatje o.i.d. genieten is voor mij ook belangrijk. mijn broeken zitten beter en ik voel me top! ben veel fitter en zit lekkerder in mijn vel. ik merk echt aan mijzelf dat ik het zo goed vol hou.

    enige tip qua eten is wordt niet te streng voor zelf. neem soms dat lekkere ijsje of dat patatje want anders hou je het echt niet vol. oh en ik ben nu dol geworden op volkoren crackers met filet american 😉 en water drinken!! belangrijk veel water!

    Veel succes in deze journey!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *