Home + Afval update | Het blijft lastig, maar we gaan er komen!

Afval update | Het blijft lastig, maar we gaan er komen!

Een tijdje terug vertelde ik jullie dat ik voor het eerst in 2,5 jaar weer te vinden was in de sportschool en dat ik meer werk ging maken van het afvallen. So far, so good, maar hoe gaat het nu echt? Ik ben weer wat afgevallen en vertel hoe het gaat. De avonden blijven lastig..

Ritme wat betreft het sporten

Een sportmaatje werkt echt! We sporten iedere vrijdagavond en dat is altijd gezellig. We sporten ongeveer 1,5 uur (soms iets korter) en dat is altijd gezellig. Ik moet mij er soms wel toe zetten, zeker na een lange dag, maar als we eenmaal op de fiets zitten is het goed. Die vaste avond werkt trouwens ook goed. Er zit wat ritme in! Maar dat mocht natuurlijk ook wel na 2,5 jaar 😉

Competitie

Afgelopen week hadden we het erover dat we een stok achter de deur nodig hebben. We hebben allebei onze afvaldoelen. Ik wil nog steeds 20 kilo kwijt. Daarom wegen we nu allebei iedere donderdag en houden we bij hoeveel we af zijn gevallen. Ik deel niet mijn gewicht, maar wel wat ik wel of niet kwijt ben. Wie als eerste haar doel heeft bereikt, heeft gewonnen. Ik betwijfel of ik het ga winnen, maar het motiveert zeker!

De avonden blijven lastig en op het werk wil ik borrelnoten

Ik heb het meeste moeite met de avonden. Deze blijven lastig. Tegenwoordig werk ik ’s avonds vaak door, maar als ik dan eenmaal zit, wil ik het liefst chips, nootjes, kaas, worst en toastjes. De hele mikmak. Als het maar hartig is. Ik heb dan echt trek in lekkere dingen. Ik geef er niet aan toe, maar mag één keer in de week een bakje chips. Die vind ik vervolgens minder lekker dan ik dacht, maar ik wil het wel.

Op het werk heb ik meeste trek. Het liefst zit ik achter de computer met een bakje borrelnoten. Dat kan echt niet, dus doe ik natuurlijk ook niet, maar het water loopt me in de mond als ik eraan denk.

Maar hoeveel ben ik nu afgevallen?

Op 22 augustus ben ik begonnen met wegen en we zijn nu een maandje verder. Het is misschien teleurstellend, maar sindsdien ben ik 2,3 kilo kwijt. Eigenlijk ging het de eerste twee weken goed en nu gaat er niets af. Sinds begin van dit jaar ben ik ruim 5 kilo kwijt. Het is dus allemaal een beetje jammer, maar het gaat lukken. Het moet en op dit tempo heb ik mijn doel wel bereikt in 2053 😉

Ik doe mijn best, probeer zoveel mogelijk te bewegen en bedenk mij dat iedere ons er eentje is. We gaan stug door!

 

Volg:
Marisca Kenter

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca Kenter. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Schrijven is mijn grote passie en niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met DIY’s, reviews, kidsfashion etc. Kortom, op Mamablogger vind je alles wat hippe moeders bezig houdt!

Find me on: Web | Twitter | Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 Comments

  1. Christine
    20 september 2019 / 07:05

    Wauw, je hebt echt al een ritme gevonden én een sportmaatje om dat ritme erin te houden als stok achter de deur! Dat is zó fijn, dat zal je de komende tijd echt helpen!

    Zoals ik eerder vertelde ben ik weer gaan hardlopen (vanmorgen nog bij jullie voor langs ;)) en dat bevalt heel goed. 5.40u ging de wekker zojuist, maar daar wil ik 5.30u van maken, en dan loop ik een rondje. Nu nog een kleine 25 minuten, straks een goed half uur incl. warming up en cooling down, dus vandaar dat de wekker steeds iets vroeger gaat..

    Door bijzonderkleinwonder kwam ik op de eetmethode van Bodieboost en ik heb er geen behoefte aan, maar je kunt daar de dag zo indelen dat je in de avond nog een cracker of toastje kunt nemen. Voor mij gaat het meer om een juiste verdeling van voedingsstoffen over de hele dag heen.

    Humor ook, die laatste zin.. soms denk ik dat het hier ook nog een paar decennia zal duren, de trage schildklier geef ik dan ook altijd maar de schuld.. en weer vol goede moed verder!

    We kunnen dit, Marisca!

  2. 20 september 2019 / 08:34

    De stap naar het sporten en nee te zeggen tegen de hartige dingen is al een mooi begin.
    Ik ben zo iemand die het twee weken volhoudt en dan weer terug bij af is…

    Succes, gaat je lukken!

  3. Wendy
    20 september 2019 / 12:54

    Probeer wel 6 keer per dag wat te eten. Dus 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Tussendoortjes wel gezond zoals magere yoghurt, fruit of groente. Door de tussendoortjes heb je minder honger gevoel en minder kans op snaaigedrag. Succes. Langzaam afvallen is beter dan snel. Want waarschijnlijk kun je dit eetpatroon beter volhouden dan een crashdieet. En heb je meer kans op jojoen.

  4. Nanda
    20 september 2019 / 17:51

    Wat super knap van je!!& niet veel.. ik vind het best veel! het gaat misschien langzamer dan je gehoopt zou hebben maar het is echt netjes.. een pond per week is gewoon ??.. succes vanavond en veel sportplezier