Home + Fan van Google+, 6 redenen om het ook te worden

Fan van Google+, 6 redenen om het ook te worden

Het zat er natuurlijk wel aan te komen nadat er steeds meer geklaagd wordt over de hoeveelheid advertenties op Facebook. En dan heb ik het over advertenties en niet over de enorme explosie aan like en win acties. Toegegeven, ik adverteer voor de webshop ook en organiseer zelf ook weleens een like en win actie, maar als jij Facebook vrienden hebt die aan iedere actie meedoen, kan ik me voorstellen dat je daar knettergek van wordt. Maar Facebook is niet de enige, ook bij Twitter en zelfs Instagram gebruikers horen we deze klacht ook. Dit is één van de redenen waarom steeds meer mensen Google+ gaan ontdekken. En het is leuk, heel leuk!

Vorige week verscheen het bericht dat steeds meer jongeren van Facebook af gaan omdat hij ouders (en zelfs opa’s en oma’s!) erop zitten en dus alles kunnen meelezen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ook op mijn privé Facebook account zie ik al een kleine verschuiving. De frequentie van berichten wordt minder en de groep die nog wel veel plaatst wordt ouder. En dat is niet erg áls dat je doelgroep is. Is je doelgroep jonger (zoals mijn doelgroep), kijk je sowieso wel verder. Waar zijn ze? Nou, Twitter en Instagram is misschien het eerste wat in je opkomt. En daar zitten ze ook, maar je kan ze ook steeds meer vinden op Google+. Sterker nog, steeds meer mensen verdiepen zich in Google+!

Logisch, want er zitten toch een hoop voordelen aan Google+, ook voor ondernemers!

Welke voordelen zitten er dan aan? En waarom zou je overwegen om ook een account aan te maken op Google+? Het is tenslotte wéér een kanaal waar je actief op ‘moet’ zijn, hoor ik je denken. Hieronder zet ik de belangrijkste redenen waarom ik denk dat Google+ ook voor jou interessant kan zijn.

  1. De belangrijkste reden is toch wel dat Google+ steeds meer terrein wint van Facebook. Er wordt zelfs verwacht dat er in 2016 meer content wordt geplust (dus de +1)  dan dat er op Facebook wordt gedeeld.
  2. Je moet Google+ zien als het kindje van Google, dus de content die je op Google+ plaatst, laat Google natuurlijk zien in haar zoekresultaten. Kortom, Google showt Google! En hoe meer +1 je hebt (dus likes) hoe beter jouw content zichtbaar is op Google.
  3. Met een Google+ account kan je dus op Google places een plaatspagina maken voor jouw bedrijf. Zo weet je zeker dat jouw belangrijkste bedrijfsgegevens goed op Internet staan en je hebt deze gegevens in beheer.
  4. Binnen Google+ kan je mensen indelen in kringen. Bijvoorbeeld klanten en leveranciers, ik noem maar iets. Je kan per bericht dat je wilt plaatsen kiezen met welke ‘kring’ je dit bericht wilt delen.
  5. Hangouts; Met Hangouts kan je video chatten met meerdere personen tegelijk. Ideaal voor bijvoorbeeld een vragenuurtje. Ook Hangouts kan je per ‘kring’ inzetten.
  6. Ook binnen Google+ kan je gebruik maken van de # binnen een bericht. Het fijne is dat na het plaatsen van dat bericht de # en het woord erachter, aanklikbaar zijn. Je vindt dan meteen de laatste berichten met hetzelfde onderwerp. Dat kan heel handig zijn! Zie screenshot hieronder;
De # en het woord erachter zijn aanklikbaar

De # en het woord erachter zijn aanklikbaar

Oké, toegegeven, Google+ is wat ingewikkelder dan Facebook, Twitter en Instagram, maar zeker de moeite waard om je in te verdiepen. Dat is eigenlijk altijd het geval met Google. Denk je het aardig te weten en te kennen, zijn er volop nieuwe mogelijkheden. En dat maakt Google ook zo leuk!

Ik hoop dat ik je een beetje enthousiast heb kunnen maken en begin 2014 goed met je erin te verdiepen 😉

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *