Home + Review| Theatervoorstelling ‘Thomas en het Circus’

Review| Theatervoorstelling ‘Thomas en het Circus’

Oh, wat hadden we vanmiddag een toffe verrassing voor Milan! We gingen namelijk naar de première van de nieuwe theater tour van Thomas de Stoomlocomotief: ‘Thomas en het Circus. De première was bijna letterlijk om de hoek, want wij wonen heel dichtbij de Goudse Schouwburg. Toch had Milan geen flauw idee waar we naartoe gingen.

Hij was de hele dag al aan het raden, want hij vroeg ’s morgens al wat we gingen doen. We vertelden hem dat we aan het einde van de middag een verrassing voor hem hadden, maar dat duurt natuurlijk heeeeeeeeeeel lang voor een kleuter van 5. En het zou nog leuker worden voor hem, want er waren een aantal klasgenootjes die ook gingen en nog wat andere bekenden. Feest natuurlijk!

Ik heb het weleens vaker verteld, maar hier beneden is het één en al LEGO, maar op Milans kamer staat alles in het teken van Thomas de Stoomlocomotief. Hij heeft zelfs een grote Thomas tafel met treinbanen en heel erg veel treintjes die die dan ook allemaal nog uit zijn hoofd kent (en verwacht dat wij ze ook kennen haha).

Maar goed, even terug naar de voorstelling. Deze duurt ruim een uur en heeft alle ingrediënten om kinderen te entertainen: humor, veel leuke en herkenbare liedjes, grappige typetjes en natuurlijk een spannend verhaal.

Het circus strijkt namelijk neer op het eiland Sodor, maar dat wist de Dikke Controleur niet. Dit kwam door Thomas, want die had de brief waar het in stond niet afgeleverd bij de Dikke Controleur. Per ongeluk, maar nu vond de Dikke Controleur hem geen nuttige locomotief. Thomas besluit daar wat aan te gaan doen, maar onderweg blijkt dat hij dat niet alleen kan en echt hulp nodig heeft.

En natuurlijk loopt alles goed af, maar een beetje spannend is het allemaal wel. Wij waren heel enthousiast en blij dat we kaartjes hebben gekocht. Dit had Milan echt niet willen missen! Als ik het goed heb begrepen komen er nog 110 voorstellingen die door het hele land gespeeld worden en je kunt deze voorstelling bezoeken tot en met juni 2016. Maar kijk even voor alle informatie op de website van Van Hoorne Entertainment.

Eigenlijk is onze conclusie kort, maar krachtig: de ‘Thomas en het Circus’ is superleuk en een onwijs leuke belevenis voor onze kleintjes! Een aanrader dus!

En omdat het voor Milan een verrassing was en wij jullie even echt mee wilden nemen naar de voorstelling heb ik ook nog een vlog opgenomen. Kijk je mee?

liefs-marisca-mamablogger-mama blogger-

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook