Home + Lockdown perikelen | Als het internet niet werkt en eindeloze discussies

Lockdown perikelen | Als het internet niet werkt en eindeloze discussies

Sorry, maar een erg positief artikel wordt dit niet. Ik kan het maar gezegd hebben, want ik terwijl ik dit typ heb ik de halve ochtend al eindeloze discussies gevoerd met de oudste en tot overmaat van ramp is dit al de tweede dag dat we geen internet hebben. Thuisonderwijs in combinatie met thuiswerken is al niet de meest ideale combi, maar het gaat. Behalve wanneer de randvoorwaarden, zoals goed werkend internet, totaal ontbreken. Hoe dan?!

Geen internet…

Ik ga het proberen uit te leggen zonder dat het heel technisch wordt, maar sinds donderdag zitten we al zonder internet. We hebben een T-mobile thuis abonnement voor internet, tv en vaste telefoon. Omdat we al jarenlang tevreden zijn met onze mobiele telefoonabonnementen van T-mobile en T-mobile thuis een stuk goedkoper was dan ons pakket bij KPN (tientjes in de maand goedkoper, dus het loonde de moeite), zijn we in april/mei 2020 overgestapt. Dat ging vlekkeloos en toen we verhuisden is alles netjes meeverhuisd.

In het nieuwe huis hebben we glasvezel van KPN, maar verder alles via T-mobile. Dat ging drie maanden perfect tot afgelopen donderdag. Van het één op het andere moment hadden we geen internet meer en dus ook geen tv. We resetten de modem, maar ook dat mocht niet baten. De klantenservice kon ons helaas niet helpen en stuurden een monteur. Gelukkig kon die diezelfde middag nog komen. Ik dacht dat het daarna wel opgelost zou zijn. Misschien hadden we wel een nieuwe modem nodig.

De monteur was duidelijk. Bij T-mobile lag het probleem niet. KPN had zonder enige communicatie de verbinding gestopt. Nu moest T-mobile aan KPN vragen of zij de verbinding wilden herstellen. T-mobile moet dan KPN betalen voor het gebruik van de glasvezel of zoiets. Als dat is gebeurd moet KPN ons bellen voor een afspraak en dan zou het opgelost moeten zijn. We hebben inmiddels niets meer gehoord. Van T-mobile hebben we voor 7 dagen een voucher gekregen met giga veel internet zodat we mijn telefoon als hotspot kunnen gebruiken voor ongeveer drie apparaten. Nadeel is dat dat alleen kan als we allemaal in dezelfde ruimte zijn. Tenminste, dat is bij ons wel zo.

Niet ideaal als ik een online dagstart heb terwijl Milan in de Meet zit.

Dit rode lampje moet groen zijn, ik hoop dat dat snel het geval is

Ik hoop zo op een telefoontje van KPN! 🙏🏻

Eindeloze discussies

Ondertussen is het ontbrekende internet onderwerp van eindeloze discussies. We hebben van T-mobile een vouchercode gekregen voor onbeperkt internet. Dat heb ik normaal ook wel op mijn telefoon, maar nu kunnen er dus meer apparaten op. Dat klinkt heel fijn en het gebaar is top, maar in de praktijk werkt het niet zo. Het internet knalt er iedere keer uit waardoor de Meet met de klas keer op keer vastloopt. Een groot drama haha.

Ondertussen probeer ik nog wat te werken en zit Floris op de tablet. Dat gaat wel goed totdat zijn batterij leeg is. Ik doe hem op de lader en geef hem de tablet van zijn broer. De hele ochtend was giga druk en ik snak stiekem ook naar een beetje rust. Onze tiener is het er niet mee eens, want het is zijn tablet. Ik leg hem rustig uit dat hij nu met zijn schoolwerk bezig is en we allemaal binnen deze paar vierkante meters moeten kunnen werken en dat hij zelf de Meet moet kunnen volgen. Dan helpt het niet als je peuterbroertje constant op je klimt omdat hij ook naar de kinderen uit je klas wilt zwaaien.

Uiteindelijk kap ik de discussie af en het gaat daarna een kwartier goed. Als Floris de tablet weglegt en weer gaat spelen, vergeet hij de tablet uit te zetten. Onze tiener ziet dat, propt zich langs mij heen, neemt de plant mee en zet die tablet uit. Echt, ik moest even tot 10 tellen.

We zijn zo ontzettend afhankelijk van goed werkend internet, helemaal nu. We kunnen niet zonder en die dag bepaalde het voor een groot deel ook ons humeur van die dag.

Ik hoop zo ontzettend dat dit snel is opgelost!

liefs

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

 

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met DIY’s, reviews, kidsfashion etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 Reacties

  1. Sandra Timmermans
    27 januari 2021 / 08:25

    Kan Milan niet nu naar school ivm geen werkend internet? Denk dat je dan gebruik van noodopvang mag gebruiken. Ik zou ff bellen met school. Gevalletje overmacht

    • Marisca
      Auteur
      29 januari 2021 / 08:15

      Dat is een heel goede, daar hebben we geen seconde bij nagedacht ☺️. Het scheelt dat we ook terecht konden bij opa en oma. Na een week hebben we nu weer goed werkend internet en bleek de glasvezelkabel bij graafwerkzaamheden te zijn beschadigd. Dit is nu verholpen, maar je zit echt enorm om het hand als je geen goed werkend internet (en tv) hebt.