Home + Geld Dagboek | Dit gaven wij uit tijdens onze week in Beekbergen

Geld Dagboek | Dit gaven wij uit tijdens onze week in Beekbergen

Afgelopen week vierden wij een weekje vakantie in Beekbergen. In plaats van een gewone diary heb ik een geld dagboek bijgehouden. We bepaalden een budget van €100,- per vakantiedag, maar daar gingen we de eerste dag al overheen. Hoe het ons de rest van deze vakantie is vergaan wat betreft budget lees je in dit geld dagboek!

Maandag 26 juli 2021: de dag van aankomst

Vandaag kwamen we aan op het park en maakten we de hele middag geen kosten totdat we een hapje wilden gaan eten. We wilden naar het Italiaanse restaurant op het park, maar die zat al vol. Van een medewerker kregen we een tip in een ander dorp, maar ook die zat al vol. We besloten daarom naar de Cantharel te rijden (ons lievelingshotel) om daar een hapje te eten. Daar konden we nog lekker buiten zitten en hebben we heerlijk gegeten. Een nadeel: goedkoop was het niet…

• Uit eten bij de Cantharel €111,-
  • Boodschappen voor het ontbijt morgen bij het winkeltje op het park: €7,54

• €118,54

Hier baal ik wel een beetje van, want op de eerste dag al over het budget heen gaan is wel heel erg jammer.

Dinsdag 27 juli 2021: met de stoomtrein

Vandaag maken we een ritje in een echte stoomtrein, superleuk! Deze kaarten hebben we thuis al geboekt en betaald dus dat reken ik niet mee. Scheelt weer haha. Toch moeten we vandaag boodschappen doen en kopen we alvast kaartjes voor het zwemparadijs waar we morgen heen willen.

• €34,60 voor de tickets van het zwemparadijs
  • €31,36 bij Albert Heijn voor boodschappen
  • €15,49 bij de drogisterij

• €81,45,-

Oh ja, we halen ’s avonds nog een ijsje, maar die betaal ik van mijn zakgeld ?

Woensdag 28 juli 2021: zwemmen en uit eten

Oh jongens, ik kan wel huilen. Ik werd wakker met een flinke blaasontsteking ?. Ruim 1,5 jaar geen last van gehad en uitgerekend op vakantie is het zo ver. Ik heb gelukkig altijd een kuur op voorraad, maar het duurt altijd even voor die aanslaat. Gedurende de ochtend wikken en wegen we wat af, maar we besluiten toch te blijven. Ik begin aan de kuur en Pat en Milan rijden naar de supermarkt voor citroenen, blauwe bessen en vitamine C bruistabletten.

Ook besluiten we dat zij gewoon lekker gaan zwemmen. Ik zie het nu niet zitten, maar dat wil niet zeggen dat zij niet kunnen gaan. Als ze eenmaal weg zijn voel ik me zo rot en schuldig, maar ik hoop dat ik mij de komende periode goed genoeg voel om weer met zijn allen te kunnen genieten van de vakantie. De mannen blijken zich prima te vermaken en eten tussen de middag een patatje in het zwembad.

Aan het einde van de middag blijken mijn ouders in de buurt te zijn en ze komen even langs. Wij hadden al gereserveerd bij het restaurant op het park en Patrick belt om te vragen of er nog twee personen bij kunnen. Dat kan dus zitten we niet veel later met zijn zessen op het terras.

• €19,48 bij de Albert Heijn
  • €4,99 bij de drogist voor de bruistabletten
  • €15,25 bij het zwembad
  • €117,- Italiaans restaurant op het park

• €156,72,-

Donderdag 29 juli 2021: Nationaal Militair Museum

Vandaag zijn we uitgenodigd bij het Nationaal Militair Museum in Soest. De entree kost ons dus niets, maar we eten er wel een hapje en de jongens maken nog een ritje in een mini Jeep. Milan gaat daarna nog off-road in een mini tank. Dit betalen we uiteraard wel zelf. In de avond halen we ijsjes in Beekbergen, die betaal ik van eigen geld dus niet van het vakantiebudget. Patrick trakteert Milan op een mannenavond old school campingbingo ? en betaalt dat ook van eigen geld.

• €33,95 aan lunch en de ritjes in de auto’s
  • €8,19 bij de Albert Heijn voor wat extra boodschappen, ik drink nu veel verse citroensap en eet veel vers fruit vanwege mijn blaasontsteking

• €42,14,-

Vrijdag 30 juli 2021: shoppen en bowlen

Vandaag gaan we naar het centrum van Apeldoorn. Floris heeft nieuwe schoenen nodig en beide jongens hebben nieuwe lange broeken nodig. We kopen er drie voor Milan, twee voor Floris en voor Floris dan nog nieuwe schoenen. Dit gaat niet van het vakantiebudget af, maar gewoon van eigen geld.

Daarna gaan we bowlen in het centrum van Apeldoorn en we bestellen er een lekker bittergarnituur bij. We betalen de parkeerkosten, doen nog wat boodschappen bij de Appie, tanken nog wat en halen patat bij de snackbar op het park.

• €48,60 bowlen
  • €8,30 parkeren
  • €18,85 boodschappen Albert Heijn
  • €25,01 tanken
  • €22,30 snackbar op het park

• €123,06,-

Zaterdag 31 juli 2021: naar Speelparadijs Pannenkoekenhuis Voorst

Vanochtend is het ontzettend slecht weer en dus blijven we lekker in het huisje. Ook weleens fijn! In de middag rijden we naar Speelparadijs Pannenkoekenhuis Voorst en dat was leuk! Heel verrassend en de kinderen hebben zich er prima vermaakt. Mocht je in de buurt zijn van Apeldoorn/Beekbergen, dan is dit echt een aanrader!

• €9,56 boodschappen Albert Heijn
  • €95,-  Speelparadijs Pannenkoekenhuis Voorst

• €104,56,-

Zondag 1 augustus 2021: ontbijten en spelen bij Intratuin Duiven en uit eten op onze laatste avond hier

Vandaag is onze laatste avond hier in Beekbergen. Maar voor het zo ver is gaan we al vroeg op pad om te ontbijten bij de Intratuin in Duiven. Je schijnt hier lekker te kunnen ontbijten en voor de kinderen is er een grote klimtuin. Dit was top! We waren er om 9.00 uur en gingen na 12.00 uur weg!

In de middag pakten we alles in en einde van de middag gingen we nog uit eten bij Sophia’s. Daarna tanken we de auto vol en zijn we klaar voor morgen!

• €27,70 voor het ontbijt bij Intratuin
  • €7,78 Albert Heijn voor wat Liga etc. voor morgen in de auto
  • €73,50 uit eten bij Sophia’s
  • €73,01 tanken

• €181,99,-

Totaal deze week

In totaal hebben we deze week €808,46  uitgegeven.

Dat betekent dat we dat we €108,46 over het budget zijn gegaan, maar we hebben ook twee keer getankt, boodschappen gedaan en we hebben lekker gegeten. We hebben het fijn gehad, maar het is wel een hoop geld en ik vind het altijd lastig als ik zo’n totaalbedrag dan zie staan.

Ik ben benieuwd of we het de komende week beter gaan doen ?.

liefs

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.