Home + Geld & Budget | Dit bedrag hebben wij uitgegeven tijdens onze vakantie

Geld & Budget | Dit bedrag hebben wij uitgegeven tijdens onze vakantie

Vlak voor onze vakantie vertelde ik over ons vakantiebudget. Ik wilde niet meer dan €100,- per dag uitgeven tijdens deze vakantie en kreeg daar wisselende reacties op. De één vond het best een hoog bedrag en anderen zeiden dat ze tijdens de vakantie eigenlijk niet zo op de uitgaven letten. Zelf zit ik daar een beetje middenin. Ja, het is best een hoop geld en je mag ook genieten, maar ik houd mijn uitgaven altijd in de gaten, ook tijdens de vakanties. Vorig jaar hield ik een kasboek bij en vertelde ik na de vakantie wat we hadden uitgegeven en waaraan. Dit jaar heb ik dat weer gedaan en het resultaat deel ik in dit artikel met jullie ☺️.

Woensdag 12 augustus: de dag van vertrek

Vandaag vertrekken we naar Droomparken Maasduinen en gaan we genieten van een heerlijke vakantie. We nemen €120,- aan contant geld mee voor een ijsje, wat boodschappen etc. Ook hebben we graag contant geld bij ons voor de diverse veerponden in de omgeving. In dit artikel deel ik alleen wat we hebben gepind, aan het einde van dit artikel vertel ik hoeveel contant geld we hebben uitgegeven.

We komen laat aan en besluiten te eten bij de cafetaria op het dorp. We halen boodschappen (die we overigens wel pinnen) en halen een ijsje en wat te drinken op het park.

• Cafetaria: €30,45
  • Boodschappen Jumbo: €28,39
  • IJsjes op het park: €3,75
  • Drinken op het park: €8,-

Totaal: €70,59

Donderdag 13 augustus: Klein Zwitserland en boodschappen doen in Duitsland

Vandaag gaan we op pad! We gaan naar speelpark Klein Zwitserland. Ook gaan we naar Duitsland om te tanken, boodschappen te doen en we gaan natuurlijk nog langs de DM.

• Entree Klein Zwitserland: €26,99
  • Eten en drinken Klein Zwitserland: €15,25
  • Tanken in Duitsland: €30,03
  • DM: €23,60
  • Boodschappen supermarkt Duitsland: €16,94

Totaal: €112,81

Vrijdag 14 augustus: Mattel Play

Vandaag gaan we naar Mattel Play in Sevenum en verder doen we niet zoveel. We pinnen alleen de entree voor Mattel Play en verder halen we een ijsje met contant geld.

• Entree Mattel Play: €27,50

Totaal: €27,50

Zaterdag 15 augustus: we gaan naar Maastricht!

Vandaag gaan we een dagje naar Maastricht en brengen we een bezoekje aan het Dormio resort waar we vorig jaar verbleven.

• Shoppen bij Sissy Boy: €23,78
  • Lunch bij Delifrance: €26,70
  • Parkeren in het centrum: €7,-
  • Wat drinken op het terras van Dormio: €12,-

Totaal: €69,48

Zondag 16 augustus: varen over de Maas

Mijn ouders brengen ons een bezoekje en het leek ons leuk om hen mee te nemen voor een rondvaart over de Maas. We besluiten op het park te lunchen en doen daarom eerst nog boodschappen.

• Boodschappen Jumbo: €13,03
  • Tickets rondvaart: €57,-
  • Eten en drinken op de boot: €32,50

Totaal: €102,53

Maandag 17 augustus: we gaan een dagje weg!

We willen vandaag graag naar Mondo Verde en de entreeprijs is een behoorlijk bedrag. Het eten en bepaalde drankjes zitten bij de entreeprijs inbegrepen, maar dat geldt niet voor alles. Omdat het warm is kopen we extra drinken en een lekker ijsje.

• Tanken in Duitsland: €30,05
  • Entree Mondo Verde: €67,-
  • Eten en drinken (en een plattegrond): €15,70

Totaal: €112,75

Dinsdag 18 augustus: we blijven dichtbij het park

We besluiten vandaag de directe omgeving te gaan verkennen. We gaan naar het kloosterdorp Steyl en naar de ezelboerderij. Die entree betalen we contant, want je kunt er niet pinnen. Verder geven we het volgende uit:

• Drinken in Steyl: €13,95
  • Boodschappen Jumbo: €20,99
  • IJsje halen op het park: €4,75

Totaal: €59,69

Woensdag 19 augustus: dagje Luxemburg

Vandaag staat er een heerlijk dagje Luxemburg gepland. Omdat benzine daar veel goedkoper is, gaan we daar natuurlijk ook tanken.

• Volle tank benzine: €43,-
  • Bakker in Diekirsch: €11,90
  • Extra drinken op de terugweg: €4,70
  • Jumbo: €5,78

Totaal: €65,38

Donderdag 20 augustus: laatste dag op het park

Vandaag is onze laatste volledige dag op het park, want morgenochtend gaan we naar huis. We hebben al een paar keer iets gelezen over de kasteeltuinen van Arcen en zijn nieuwsgierig geworden. Daar gaan we heen!

• Entree Kasteeltuinen van Arcen: €33,-
  • Parkeren en plattegrond: €6,-
  • Eten en drinken terras: €15,75
  • Uit eten op het park: €50,- (incl. fooi)

Totaal: €104,75

Het eindresultaat

In totaal hebben we gedurende ons verblijf €725,48 gepind. Zelf had ik rekening gehouden met een bedrag van  €800,- dus het valt mij mee. Toch blijft het een hoop geld, maar we hebben lekker gegeten, boodschappen gekocht voor in het huisje en het was warm waardoor we extra hebben gedronken en zo nu en dan een ijsje hebben gehaald. We hebben echter wel meer uitgegeven. We hadden nog contant geld meegenomen en die kleine bedragen lopen ongemerkt best hoog op.

Contant geld

We hadden een bedrag van €100,- aan contant geld meegenomen. Hier was aan het einde van de vakantie nog €20,- van over. We hebben hier onder andere de entree van de ezelboerderij van betaald. Dit was al €20,- (inclusief een drankje en een plak versgebakken cake). Ook het overvaren met de veerpond en de gebakjes die we hebben gehaald toen mijn ouders kwamen, hebben we ervan betaald. Milan heeft nog twee keer een skelter gehuurd wat €3,- per keer kostte. Zo waren er meer kleinere bedragen die behoorlijk op kunnen lopen.

Wat vinden jullie van dit bedrag? Laat het me weten in de comments hieronder.

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

5 Reacties

1. 26 augustus 2020 / 16:53

hoi Marissa, ieder maakt zijn eigen vakantie, als je vakantie voorzien is van 100€ per dag te besteden en jij spaart dit bedrag tijdens het jaar bijeen(800€:12 maanden = 66,7€/maand)Is dit toch super. Als je thuis blijft moet je ook eten, dus die 100€ dat je cash mee hebt valt goed mee. Als je het voor jezelf wat goedkoper wil maken, kan je evt. enkel uit eten gaan de 1ste en laatste dag van de vakantie en je lunchpakket meenemen. Maar wel telkens een ijsje en drankje doen op de terras of parken dat je bezoekt. Maar het zou dan kunnen dat je vakantiegevoel weer minder wordt, door dat je dan meer in de keuken vertoefd. Kom je in financiele problemen na de vakantie en daardoor andere basis dingen niet meer kan bekostigen zou ik zeggen: doe het wat rustiger aan in de vakantie, hoef je niet elke dag ergens naar toe te gaan, je hebt in park ook het zwembad en mooie omgeving om te fietsen en wandelen. Maar als dit alles in je begroting past, zou ik zeggen, geniet van je mooie actieve vakantie. Super gedaan. Vakantie mag geen pijnlijke naweeën geven, dat is bij mij de leidraad om vakantie’s te plannen.

2. Bianca
    26 augustus 2020 / 19:00

Ik vind het best nog weinig hoor. Ik maak vaak meer op. Ben een beetje raar maar ik maak altijd potjes met
    “zakgeld” voor de vakanties. Hierin gaat gespaard muntgeld, zegelboekjes van de Albert Heijn, verkocht via Marktplaats en gewoon weleens wat extra. Op die manier spaar ik voor een week vakantie minstens 650 euro en als dat op is dan gaan we verder op de betaalrekening.
    Op deze manier vind ik het handig omdat ik dan niet in 1x een hoop kwijt ben.

• 27 augustus 2020 / 18:35

Dat is ook een goede tip! Wij hebben overigens, en dat was ik vergeten te vermelden, het contante geld ook van de AH zegelboekjes, was dus een mooi extraatje.

3. Christine
    27 augustus 2020 / 07:08

Hier was ik wel nieuwsgierig naar toen je het aankondigde ?
    De eerste keer dat ik het kasboek van je vakantie doorlas herkende ik het zo, het had ons overzicht kunnen zijn.. toen ik er nog een tweede keer naar keek dacht ik: ik wil het voor mezelf tóch anders gaan doen.. ben gek op lekker eten, maar eerlijk gezegd valt uit eten gaan soms best tegen.. mijn ouders deden het anders (gezin met vier kinderen): de hele vakantie zelf eten maken en meenemen en de laatste vakantiedag uit eten bij een goed restaurant.
    Merk dat we hier met onze twee kinderen nog steeds in ons stelletjes-tijdperk zitten van elke dag uit eten gaan in een vakantie, terwijl dat nu financieel veel meer op gaat lopen én het is dus lang niet altijd even bijzonder of zelfs teleurstellend.. denk dat wij het de eerstvolgende vakantie toch anders aan gaan pakken. Twee of drie keer uit eten gaan per week naar een écht goede eetgelegenheid en verder zelf koken.. leuk hoe dit inzicht nu ontstaat met dank aan het delen van jouw vakantiekasboek!

• 27 augustus 2020 / 18:39

Maar dat kan ook! Wij hebben de eerste dag gewoon even op een terras gezet bij de lokale snackbar. Dat was makkelijk, we waren laat en waren de boel even aan het verkennen. Daarna besloten we de rest van de dagen in het huisje te eten en zelf te koken, behalve de laatste avond. Dat beviel prima. Dit had deels te maken met de redenen die jij noemt, maar het had ook te maken met Corona. Je moet nu natuurlijk reserveren en we weten niet zo goed wat dan wel of niet een aanrader is. We durven dan toch het risico minder snel te nemen.