Home + Notitieboekjes en planners, hoe organiseer ik al mijn werk?

Notitieboekjes en planners, hoe organiseer ik al mijn werk?

Iedere moeder herkent dit; hoe vergeet je niet dat het fruitdag is op school, dat ene telefoontje, die dringende mail te sturen en 1001 andere dingen die echt vandaag nog af moeten? Af en toe lijkt de organisatie van een raketlancering in het niet te vallen bij de organisatie hier in huis en dan met name op mijn bureau. Ik leef bijna op notitieboekjes, deskplanners en briefjes. Heel veel briefjes!

Ik heb weleens gehoord dat wanneer je leeft op lijstjes je eigenlijk de grootste chaoot bent omdat je er niet zonder kan en alles in het niet valt als je iets niet hebt opgeschreven…

Nu kan ik je vertellen dat dit niet het geval is bij mij. Ik vergeet niet zo snel wat, maar het helpt mij om orde te scheppen. Zeker omdat ik ook heel veel dingen tegelijk doe. ’s Morgens de ochtendspits hier in huis en alvast wat werk, daarna naar mijn werk voor mijn werkgever om daarna weer naar huis te gaan en weer te werken voor de “B.V. Kenter” ;-). Ik moet dus echt schakelen en daar heb ik lijstjes voor nodig en veel ook!

Je zou het misschien niet verwachten, maar ik heb geen agenda. Op mijn telefoon wel, maar daar staan alleen werkafspraken in en bijzondere dingen voor school. Verder heb ik een gezinskalender, een deskplanner voor de dagelijkse werkdingen, een contentkalender en voor iedere freelanceklus een apart notitieboek waarin ik iedere dag opschrijf wat ik daarvoor heb gedaan. Je hoort het al, zo digitaal als ik ben, in deze gevallen schrijf ik dus alleen maar!

Juist die deskplanner is ideaal, want als ik vandaag iemand heb gemaild, zet ik er voor een paar dagen later in dat ik even moet checken of diegene heeft teruggemaild of dat ik even moet bellen. Iedere afspraak die ik met iemand maak over bijvoorbeeld het aanleveren van content zet ik er voor een paar dagen later weer in als geheugensteun. Zo vergeet ik er dus niet op terug te komen. Supersimpel, maar wel heel efficiënt!

Hoe organiseer jij je werk? In een (Outlook)agenda of schrijf je ook alles op?

notitieboekjes, Hema, mamablogger, werk organiseren, Marisca Kenter

Heel veel boekjes 😉

 

 

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter/X | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 Reacties