Home + Verslag en review aparthotel Suneo Marinda Garden op Menorca!

Verslag en review aparthotel Suneo Marinda Garden op Menorca!

Vorige week rond deze tijd genoten we nog volop van onze vakantie in Menorca. Wat is Menorca toch een mooi eiland! Op social media kreeg ik een aantal vragen over waar we logeerden en hoe dat beviel. Daarom vandaag een uitgebreid verslag van onze vakantie en een review van aparthotel Suneo Marinda Garden. Kijk je gezellig mee, we hebben heel veel leuke foto’s gemaakt.

Wat wij tijdens onze vakantie hebben uitgegeven heb je afgelopen week al kunnen lezen, maar hoe de rest van de week er uitzag lees je hieronder. Ook lees je onze uitgebreide review over Marinda Garden en hoe we ons verblijf daar hebben ervaren. Nu ik de foto’s weer terugkijk en aan het sorteren ben, heb ik meteen weer zin om weer terug te gaan naar Menorca ☀️, want wat hebben we genoten met zijn viertjes. Het was een heerlijk zorgeloze week en daar waren we heel erg aan toe. Kijk mee!

Woensdag 27 juli 2022

Ik moet zeggen dat ik een beetje gespannen ben voor de drukte op Schiphol. We hebben het geluk dat we ’s morgens om 8.00 uur vliegen, maar inmiddels zegt dat ook helemaal niets meer, het is de hele dag druk op Schiphol. De taxi is er voor 2.30 uur al en om 3.00 uur zijn we op Schiphol. Een uur te vroeg, maar dat geeft niet, we mogen meteen doorlopen. Uiteindelijk staan we 2,5 uur in de rijen (inchecken/bagage afgeven en de security). Dat is nog te overzien. Voor ons gevoel gaat het heel soepel en we hebben de buggy bij ons voor Floris. Om 8.00 uur begint onze reis echt. We hebben er zoveel zin in!

Na een vlucht van ongeveer twee uur komen we aan op het vliegveld van Mahon. De bagage is er supersnel en alles komt goed aan, ook de buggy. Eenmaal buiten staat de bus al op ons te wachten en na een rit van bijna een uur komen we aan bij ‘Suneo Marinda Garden’ in Cala ’n Bosch. De meeste Nederlanders stappen hier uit de bus waardoor we in de rij staan voor het inchecken, maar ook dat gaat prima. Omdat ons appartement nog niet klaar is moeten we wachten, maar we kunnen de bagage kwijt achter de receptie en met ons polsbandje kunnen we al lekker lunchen. Ook mogen we ons omkleden om een duik in het zwembad te nemen. Wij kiezen voor de lunch omdat we er al heel wat uren op hebben zitten. Na de lunch was is ons appartement klaar! We kleden ons daar om om alsnog het zwembad in te duiken.

Donderdag 28 juli 2022

Vandaag besluiten we de omgeving te verkennen. We lopen naar het nabijgelegen haventje en bekijken de winkeltjes. Ook strijken we neer op een Nederlands terras: ‘Toms bar’. De rest van de dag brengen we door op het park en in en rond het zwembad. Het is toch heerlijk dat we niets hoeven!

Vrijdag 29 juli 2022

Vandaag krijgen we de huurauto! Deze zou bezorgd worden bij het park, maar na een uur wachten is deze er nog steeds niet. We hebben de auto geboekt via Sunny Cars en zij bellen er achteraan. Even later worden we teruggebeld en horen we dat ‘ie niet gebracht kon worden vanwege een personeelstekort. Omdat het verhuurbedrijf in de haven ligt, besluiten we erheen te lopen om de auto op te halen. Dat verloopt heel voorspoedig. We krijgen het geld van het brengen terug en we kunnen de kinderstoel gratis gebruiken in plaats van deze te huren. De borg bedraagt €113,- . De auto staat vlakbij en we rijden daarna meteen door naar het strand van Cala Blanca. Deze hadden we gezien tijdens de busrit vanaf het vliegveld en dit strand is adembenemend mooi. Echt een aanrader! Rond het strand vind je (op de rotsen) allemaal leuke restaurantjes. Er is zelfs een snackbar waar je kunt eten terwijl de kinderen ondertussen spelen in het zwembad in het midden van het terras. Hoe tof is dat?!

Eenmaal terug nemen we nog een duik in het zwembad. Ondertussen geniet ik ook van een boek.

Zaterdag 30 juli 2022

We gaan weer op pad en rijden naar Ciutadella, de oude hoofdstad van Menorca (inmiddels is het de hoofdstad niet meer) dat op een kwartier rijden van Cala ’n Bosch ligt. In de middag zijn veel winkels dicht vanwege de siësta, maar er is nog genoeg open. Zo kunnen we er een heerlijk ijsje eten, zijn de terrassen open en hebben we nog wat voor Milan geshopt voor Sinterklaas (Floris lag te slapen in de buggy). Tijdens deze uren kunnen we gratis parkeren. We besluiten later deze week terug te gaan naar Ciutadella om de kathedraal te bezoeken. Daarna rijden we door naar deze mooie fotospot vlakbij het centrum van Ciutadella. Hier vind je het fort van Sint Nicolaas. Floris baalde dat ‘ie niet thuis was haha. Bij het fort heb je een prachtig uitzicht over de zee.

Zondag 31 juli 2022

We besluiten vandaag in de ochtend te gaan zwemmen in het zwembad en ’s middags gaan we weer op pad. We rijden naar het hoogste punt van Menorca, de Monte Toro. Je kunt met de auto deze 350 meter hoge berg op. Het was maar goed dat Patrick reed, want ik vind die bochten doodeng. Het uitzicht maakt alles goed, dat is spectaculair! En wat dacht je van het prachtige Christusbeeld op de berg? Op de berg vind je een kerk dat bekend staat om het beeld van de ‘Verge del Toro’. De Heilige Maagd draagt een gouden kroon en in haar armen zie je het kindje Jezus. De legende gaat dat een stier een groep monniken geleid heeft naar een beeld van de Heilige Maagd in een grot en dat de Monte Toro daarnaar vernoemd is. De stier vind je aan de voeten van het Mariabeeld en één van de kapellen in het klooster herbergt de grot waar het beeld gevonden is. Naast de kerk vind je een restaurant met een terras. Vanaf het terras heb je ook een spectaculair uitzicht. We hebben hier zo van genoten!

Daarna rijden we weer naar het park waar we meteen kunnen eten, want het is al 19.00 uur.

Maandag 1 augustus 2022

Vandaag gaan we direct na het ontbijt op pad, want de middagen zijn extreem warm. We rijden weer naar Ciutadella om de kathedraal te bezoeken. Dit is een Rooms-Katholieke kerk en hij is prachtig van binnen. En natuurlijk branden we in iedere kerk kaarsjes. De entreeprijzen lees je in het artikel dat ik eerder schreef. Met deze entreebewijzen mochten we ook naar het nabijgelegen klooster. Dat is een paar minuten lopen. Ik moet zeggen dat het klooster nog mooier was dan de kathedraal. Vooral de kerk in het klooster was prachtig. Zie de onderste twee foto’s hierboven. Verder bezoeken we de markt van Ciutadella en daarna stappen we weer in de auto.

Vervolgens rijden we naar ‘Torralba d’en Salort’, een archeologische vindplaats. Je bent hier niet heel lang, maar het is zeker een bezoek waard. Dit is 3000 jaar oud, zo bijzonder! Op de laatste foto (rechts) zie je in de verte de Monte Toro, de berg waar we eerder van de week waren. We zijn voor de lunch weer terug en de rest van de middag bivakkeren we lekker bij het zwembad.

Dinsdag 2 augustus 2022

De huurauto is weer ingeleverd en we besluiten vandaag op het park te blijven. Het is onze laatste vakantiedag en die brengen we door bij het zwembad. De jongens gaan ook nog naar de kidsclub. Verder kopen we een kaartje voor het vriendinnetje van Floris. Hij wil haar graag een kaartje geven als ze vanavond afscheid nemen, zo lief!

Woensdag 3 augustus 2022

Vandaag gaan we weer terug naar Nederland. Wat hebben we genoten! De week is voorbij gevlogen. We hebben zoveel gezien en gedaan. Het is een gek idee dat we daar een week geleden nog waren en nu alweer van alles hebben gedaan in huis.

Review aparthotel Suneo Marinda Garden Menorca

Tot zo ver het verslag, nu is het tijd voor een review van het park. We verbleven, zoals gezegd, bij Suneo Marinda Garden in Cala ’n Bosch. Dit is een drie-sterren park met appartementen waar je ook all-inclusive kunt verblijven. Wij hebben het park gekozen voor de gunstige ligging en het feit dat er heel veel wordt georganiseerd voor de kinderen. Ook de wat oudere kinderen.

Ons appartement

Wij hadden appartement 1301, vlakbij het centrale plein, maar net ver weg genoeg om niet wakker te liggen van de muziek. Het appartement lag op de begane grond en bestond uit een woonkamer, een slaapkamer en een badkamer met toilet en douche. In de woonkamer vind je een klein keukentje, een tafel met stoelen, een tv en een slaapbank. Hier sliepen de kinderen. De inrichting van het appartement was misschien wel wat gedateerd, maar het was netjes en schoon. Dat vinden wij het belangrijkst, je hoeft er immers niet te wonen. De badkamers zijn wat recenter vernieuwd en ook deze was schoon. Er werd iedere dag schoongemaakt behalve op de woensdag en zondag. Heerlijk was dat! Bij ons appartement hadden we een klein binnenplaatsje waar we buiten konden zitten. Hier hadden we nog wel wat privacy en gelukkig veel schaduw. Veel appartementen hadden dat niet en lagen in de volle zon, die hadden wel een parasol voor zover ik zag. We waren in ieder geval blij met ons appartement.

Het zwembad

Het zwembad was redelijk ruim. Naast het zwembad is een ‘poolbar‘ waar je van 10.00 tot 17.00 uur lekker eten en drinken kon halen. Omdat wij er all-inclusive verbleven konden we het eten en drinken “gratis” halen. Er zijn heel wat slush puppy’s doorheen gegaan haha. Wat jammer was, was het welbekende ‘handdoek leggen’. Vooral de Engelsen hebben daar een handje van. Voor 8.00 uur lagen er al tig handdoeken terwijl het zwembad pas om 10.00 uur open ging. Nu hadden wij geen vier bedden nodig en uiteindelijk hielpen de Nederlanders elkaar aan een plekje haha. Na een paar dagen hadden we leuk contact met een aantal Nederlanders, waaronder de ouders van Floris’ vriendinnetje.

Het restaurant

Het restaurant is sfeerloos en de stoelen zijn aan vervanging toe. Het vriendelijke personeel en het eten maakten dat helemaal goed, want zodra jij je bord leeg had werd het opgehaald en het eten was lekker. Het personeel werkt er ontzettend hard. Er was veel keus en voldoende variatie wat betreft het eten, al grepen de jongens vrijwel iedere dag naar de patat (al dan niet met kipnuggets ?), maar het was echt lekker. Dat gold ook voor het ontbijt en de lunch.

Overall conclusie wat betreft het park

Het park is gezellig (geen hoogbouw!) en overzichtelijk. Het is soms wat gedateerd, maar het is schoon en ik ben een behoorlijke zeikerd. Het restaurant mag wel wat gezelliger en de stoelen mogen na de zomer wel worden vervangen, maar het is een leuk park. Zeker met kinderen. De ligging is centraal bij de haven waar je ook allemaal leuke restaurantjes hebt. Dit was de eerste keer dat we iets all-inclusive boekten en dat vonden we met de kinderen wel heel fijn. Dit zouden we volgend jaar eventueel weer willen.

Credits voor het animatieteam!

Tot slot speciale credits voor het animatie team, want die waren van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat vol in touw. Ze hadden bakken energie. Iedere dag waren er diverse activiteiten voor groot en klein en iedere avond was er een leuke mini disco waar ze volop dansten. De mascotte van het park heet Woogie. Gedurende de dag kunnen kinderen meedoen aan activiteiten. Kinderen krijgen daarvoor een keycord met een pasje eraan. Na de disco wordt bekend gemaakt wie er heel gewonnen met de activiteiten. Die kinderen worden vervolgens op het podium geroepen door Woogie en het animatieteam en krijgen vervolgens een certificaat met een button. Die button kun je aan het keycord bevestigen en deze gedurende je verblijf sparen.

We hebben leuke shows gezien, waaronder de Lion King en shows van artiesten van buitenaf. Zo hebben we gekeken naar een waanzinnige show van acrobaten uit Tanzania. Bizar was dat! In ieder geval een dikke 10 voor de entertainment crew! We hebben iedere avond een leuke avond gehad met toffe entertainment voor de kinderen en voor ons en lekkere drankjes van de bar ?.

Wil je korte filmpjes zien van ons verblijf op Menorca? Volg mij dan op Instagram en bekijk op mijn profiel de high light ‘Menorca’. Hier heb ik alles opgeslagen. Mocht je nog vragen hebben over ons verblijf, stel ze dan hieronder!

liefs

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.