Home + Verslag van een heerlijk weekendje Luxemburg!

Verslag van een heerlijk weekendje Luxemburg!

Jeetje, waar moet ik beginnen? Ik wil het liefst alles in één keer vertellen, want het was zo ontzettend leuk! Afgelopen weekend was ons eerste persreisje naar het buitenland. Eerder mochten we al in eigen land op reis, maar als je naar Luxemburg mag is dat wel heel bijzonder. Patrick en ik waren er een jaar of 8, 9 al geweest en het land had diepe indruk op ons gemaakt. We wilden er dus graag nog eens naartoe met Milan. Vanaf onze woonplaats is het zo’n vier uur rijden. Zo dichtbij eigenlijk en tegelijkertijd ben je in een compleet andere wereld.

We mochten van Vacansoleil naar camping Birkelt in Larochette. We reden om ongeveer 15.00 uur weg en kwamen er rond 20.00 uur aan. We hebben tussendoor natuurlijk wel gegeten en hebben helaas ook nog in een file gestaan. Toch voelde de rit korter en was het ook gezellig. En daarbij, als je eenmaal door een stuk België, en vervolgens Luxemburg, rijdt is het zo ontzettend mooi dat je je ogen uit kijkt.

Het huisje op camping Birkelt

Eenmaal aangekomen op de camping werden we hartelijk ontvangen. Er waren veel Nederlandse medewerkers dus dat maakte het wel makkelijk. We kregen de sleutel van de Waikiki 1, een mobile home van Vacansoleil. Een supermooie plek en een superleuk huisje met alles erop en eraan!

Het huisje was schoon en we kregen nog heel schoon beddengoed mee. Zelf hadden we ons eigen dekbed meegenomen dus het sliep vertrouwd 😉

In totaal hadden we 3 slaapkamers, een keuken, een bank, een tafel, een toilet en een badkamer en verder was er bestek etc. In de vlog hieronder geef ik je een rondleiding. Het was goed toeven in het huisje en we hadden zelfs Nederlandse televisie!

Op de camping

Er is heel veel te doen op de camping. Hieronder even alles op een rijtje;

• overdekt zwembad die open kan bij mooi weer;
  • mini golfbaan;
  • grote speeltuin;
  • skate park;
  • tennisbaan;
  • verschillende terrassen;
  • restaurant;
  • winkeltje;
  • receptie (waar je ook info in kan winnen over wat er te doen is in de omgeving);
  • game hal voor de jeugd;
  • Jeu de boules;
  • overdekte speeltuin;

De omgeving van Camping Birkelt

We kregen van de eigenaar/directeur van de camping de tip om ’s avonds even naar de rand van het bos te lopen. Dit is ongeveer 10 minuten lopen van de camping. Je hebt vanaf die plek uitzicht over Larochette en het kasteel. Wat een plaatje! We wilden ook ’s avonds nog kijken, want dan is het kasteel verlicht. Helaas is dat niet meer gelukt met Milan, maar ook overdag hebben we fantastische foto’s kunnen maken!

Verder ligt Larochette heel centraal. Binnen een half uur ben je in Luxemburg stad (lees: shopping walhalla!) en ook dichterbij is er heel veel te zien en te doen. Wij gingen naar Vianden om daar het kasteel te zien. Wat een plaatje is dat! Als je aan komt gereden zie je een prachtig kasteel op een berg, alleen dat is al indrukwekkend. Na de klim stonden we zelf op die berg en dan heb je weer een geweldig uitzicht. Er is ook een stoeltjeslift vlakbij het kasteel waar je zelfs 450 meter de lucht in gaat!

Bij het kasteel hebben we nog geluncht en daarna gingen we richting Diekirsch, want daar hadden we een militair museum gezien. Toen we bij dat museum aankwamen, twijfelden we toch of we naar binnen zouden gaan. Het leek namelijk best klein en voor Patrick en mij kostte het €5 per persoon (Milan was gratis). Niet veel, maar als je na een half uur bent uitgekeken is dat best jammer. Toch besloten we naar binnen te gaan en wat zijn we blij dat we dat hebben gedaan! Wat een geweldig mooi en gaaf museum was dat!

Daarna zijn we weer terug gegaan naar de camping en hebben we ook nog lekker gezwommen! Het zwembad is lekker ruim én vooral ook schoon. Vind ik toch altijd wel erg belangrijk.

Milan vond het zwemmen het allerleukst zegt hij nog steeds!

Daarna even douchen en lekker eten in het restaurant van de camping. Daar waren we wel aan toe haha.

Om 19.00 uur was het tijd voor de kinderanimatie en heeft Milan ook nog even op het podium gestaan.

’s Avonds zijn we lekker naar het huisje gegaan en hebben we daar gezellig gekletst en televisie gekeken. We wilden nog naar het verlichte kasteel, maar het was pas na 22.00 uur donker en Milan was na deze dag echt helemaal uitgeput. Dat verlichte kasteel bewaren we voor een volgende keer 😉

Budget van €100

Ik had van tevoren €100 gepind om toch contant geld bij ons te hebben. Ik had verwacht flink bij te moeten pinnen, maar ik heb helemaal niets te hoeven pinnen daar! Van die €100 konden wij het volgende doen:

• 2 x ontbijten met verse broodjes en de eerste keer kochten we er nog beleg en thee bij
  • 2 ansichtkaarten kopen
  • uit eten in het restaurant
  • 2 x 3 ijsjes halen
  • lunchen bij het kasteel van Vianden
  • entree kasteel Vianden
  • entree militair museum
  • Shampoo en twee keer drinken kopen

Uiteindelijk hebben we alleen de benzine hoeven kopen, maar die is daar héél wat goedkoper dan hier!

En toen moesten we weer naar huis…

De volgende ochtend hebben we nog lekker ontbeten en daarna het huisje weer aan kant gemaakt. Toen was het tijd om naar huis te gaan.

En om af te sluiten met Milans woorden ‘De camping zingt’ (vanwege alle vogels die je er hoort) en dat omschrijft eigenlijk alles. De sfeer is gezellig, de camping is mooi en de ideale plek voor kinderen! Wat ons betreft een echte aanrader en wij hopen er zeker nog eens terug te komen. Ook enthousiast? Kijk dan nog even op de website van Vacansoleil naar deze camping.

En wil je nog meer zien? Bekijk dan nog even de vlog hieronder:

liefs-marisca-mamablogger-mama blogger-

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.