Home + Review | Pinokkio de Musical!

Review | Pinokkio de Musical!

Ieder jaar in mei krijgen wij het schouwburgboekje binnen en kijken we of er nog iets leuks bij zit. Nu Milan wat ouder is willen we toch minimaal één keer per jaar met hem naar de schouwburg. Niet alleen heel erg gezellig en leuk, maar ik vind theater en cultuur op de één of andere manier ook gewoon heel belangrijk om hem mee te geven in zijn opvoeding. Het is een vak apart en in mijn ogen gewoon topsport en dat willen we hem ook laten zien.

Eigenlijk kozen we dit jaar niet zoveel uit het boekje, maar dat kwam vooral doordat we dit jaar al zo ontzettend veel hebben gedaan en gezien. Voor mijn ouders kochten we kaarten voor Queen en zelf kozen we voor Pinokkio de Musical. Deze musical is gemaakt door de Efteling en waar je normaal dit soort voorstellingen in het Efteling theater kunt bekijken, gaat de cast nu op tournee.

Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik als kind totaal niets had met het verhaal van Pinokkio, dus ik was heel benieuwd wat we konden verwachten…

Ik had geen flauw idee van wat ik moest verwachten, maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik vanaf het eerste moment geboeid was. Het begon met Fee Fay (Alexandra Alphenaar, je kent maar misschien nog wel als Ronja in GTST). Zij is een net afgestudeerde fee en krijgt haar eerste opdracht. Aan haar de taak om Pinokkio tot leven te brengen als zoon voor Geppetto. Geppetto heeft Pinokkio gemaakt, maar heeft tegelijkertijd een grote wens en dat is vader worden.

Pinokkio komt tot leven en maakt daarna allerlei avonturen mee waar Fee Fay hem weer uit moet helpen.

We hebben alle drie van begin tot eind genoten en wat was het jongetje dat Pinokkio speelde onwijs goed! Deze jongen speelde geweldig, wat was dat knap! Iedereen had het na afloop over hem. Ook het decor was ontzettend mooi. Op een gegeven moment zitten Pinokkio en Geppetto in de buik van een vis en er was dus ook echt een enorme vis op het podium. Kinderen vonden het zo spannend.

Wij vonden het echt fantastisch! Ik vertel overigens bewust niet meer over het verhaal, want dan verklap ik al teveel.

Pinokkio de Musical is nog tot en met april 2017 te zien in theaters door het hele land. Kijk even snel of ‘ie bij jullie in de buurt nog te zien is. Hij is zeer de moeite waard!

Bezoeken jullie weleens het theater met de kinderen? Laat het me weten in de comments hieronder!

Liefs, Marisca

Bewaren

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook