Home + Webshop, maar nog geen blog?

Webshop, maar nog geen blog?

Na avonden aan de keukentafel, ondernemingsplannen schrijven en nachten lang nadenken (lees piekeren) heb je het besluit genomen. Jij begint een webshop! Na misschien wel maanden eraan gewerkt te hebben ga je live en je bent er iedere dag bijna non-stop mee bezig.

En dan zie je opeens dat de concurrentie blogt. Maar daar heb jij helemaal geen tijd voor! Toch?

Ik ga jou in deze blogpost toch proberen te overtuigen om te gaan bloggen. Want ook al lijkt het alsof je er geen tijd voor hebt, je moet weer wat bij gaan houden en hoe kom je op interessante onderwerpen? Ik kan je vertellen, dat komt allemaal goed, daar ben ik het levende bewijs van!

Ik blogde in het begin alleen maar als ik nieuwe items in de shop had. Daar maakte ik dan een verhaaltje omheen en that’s it. Toch zag ik de noodzaak van een goede blog en dus ben ik een WordPress blog begonnen (wel .org én geen .com!) Ik ben over verschillende onderwerpen gaan bloggen en kreeg als snel meer interactie en ook meer conversie naar de shop. En dat is wat je uiteindelijk ook wilt met je blog toch? Je doet het tenslotte niet voor niets! Hieronder nog meer redenen om te gaan bloggen.

  • Jij steekt ziel en zaligheid in je shop. Dat weet jij, dat weet je familie en je vrienden weten dat ook. Maar de rest van de wereld weet dat niet. Simpelweg omdat ze dat niet zien en omdat ze je niet kennen. Een blog is dé manier om mensen kennis te laten maken met je. Als je meer vertelt over het ontstaan van de webshop en over jezelf kan je ook een zekere gun factor creëren.
  • ‘Content is king’ wordt vaak gezegd en dat is eigenlijk ook zo. Regelmatig bloggen is dus regelmatig nieuwe en goede content. Dat vinden zoekmachines dan weer fijn en verhoogd weer jouw vindbaarheid op deze zoekmachines.
  • Info over jouw webshop en merken delen. Dit kan natuurlijk niet altijd binnen je webshop. Dan wordt het een hele lap tekst en dat is dan weer niet mooi. Daarnaast lezen mensen dat ook helemaal niet. Deze informatie kan je wel weer kwijt op je blog. En dat is dan ook weer fijn voor de vindbaarheid en dus conversie van en naar jouw shop 😉
  • Binnen een (WordPress) blog kan je heel gericht (en eenvoudig!) SEO proof schrijven. Zie voor meer informatie hierover mijn blogpost over plug-in Yoast.
  • Je hebt contact met je bezoekers. Ze hebben nu de mogelijk om uitgebreid te reageren op een post van jou waar jij dan uiteraard weer op terug kan reageren.
  • We zijn en blijven natuurlijk Nederlanders ;-), het is gratis! Het kost tijd, dat dan weer wel, maar langzaam maar zeker verdient de tijd zicht terug in klinkende euro’s naar je webshop!

snap

 

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter/X | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 Reacties