Home + Musthave | Het social media frame!

Musthave | Het social media frame!

Je bedrijf onder de aandacht te brengen, voor jouw kind die de hele dag TikToks maakt, om foto’s mee te maken tijdens een kinderfeestje of om foto’s mee te maken aan het einde van het schooljaar. Het zijn enkele voorbeelden, maar de mogelijkheden zijn eindeloos met deze social media frames. Ze zijn inmiddels razend populair en ik begrijp wel waarom!

Je hebt hem misschien al voorbij zien komen op mijn Instagram account: het social media frame. Het deed me denken aan de fotolijsten die we vroeger maakten van purschuim, goud spoten en waar we vervolgens talloze foto’s mee maakten op schoolfeesten. Dat werden de leukste foto’s, want iedereen deed mee! Foto’s die we vervolgens in een fotoboek plakten zonder dat iemand ze zag.

Anno 2021 ziet de wereld er echter heel anders uit. We zijn online zichtbaar, zowel met een eigen bedrijf als zonder. Zo ben ik veel online zichtbaar vanwege Mamablogger, maar is mijn oudste zoon online zichtbaar op TikTok omdat dat weer heel erg hoort bij die generatie. Die zichtbaarheid is om allerlei verschillende redenen steeds belangrijker geworden. En steeds moeilijker ook, want we zijn met heel veel 😅 en proberen ons allemaal te onderscheiden op onze eigen manier.

Ik probeer dat op Mamablogger door middel van de content die ik schrijf, maar foto’s zijn minstens zo belangrijk. En dus koop ik heel veel props voor de foto’s, doe ik twee keer per jaar een fotoshoot voor Mamablogger en bewerk ik mijn foto’s met presets voor een mooi geheel. Omdat ik foto’s maken ook nog eens heel erg leuk vind, was ik meteen fan van deze social media frames! Ik zag namelijk heel wat mogelijkheden en niet alleen voor Mamablogger…

Een social media frame voor je bedrijf

Voor je bedrijf is het doel van een social media frame helder: je wilt zoveel mogelijk foto’s hiermee maken en jouw social media kanalen laten groeien. Zo kan een winkel of een horecazaak de klanten en gasten op de foto zetten met het frame. Verbind er een prijs aan voor de leukste foto en je hebt op een heel laagdrempelige manier een heel groot bereik. Zeker wanneer je een event, sale of opening wilt promoten. En wat dacht je van een beurs? Ook dan is het frame te gek om de aandacht mee te trekken. Nog een leuk idee: zet je medewerkers ermee op de foto als je op zoek bent naar nieuwe medewerkers. Laat een medewerker zijn of haar verhaal onder de foto vertellen en je hebt geen advertentie meer nodig 🙂

Voor mij geldt dit allemaal niet, maar ik heb andere ideeën: ik kan mijn frames namelijk heel goed gebruiken voor flat lay fotografie, wanneer ik een mijlpaal heb te vieren (zoals de 3000e blogpost, het e-book en de nieuwe lijst met 42 gratis en low budget uitjes), wanneer ik advertentieruimte wil verkopen of mijzelf wil profileren op LinkedIn. Ook dan zijn er heel veel mogelijkheden.

Maar een social media frame kopen is niet alleen leuk voor je bedrijf.

Je creëert namelijk een eigen Photo Booth en dat vinden kinderen ook tof!

Een social media frame kopen voor je kind(eren)

Kinderen zijn er namelijk ook helemaal weg van! Milan kreeg als verrassing een TikTok bord en vind hem geweldig! Hij is niet alleen leuk om te gebruiken op TikTok, maar hoe tof is het om allemaal foto’s ermee te maken met je vrienden en vriendinnen? Dat zijn, net als wij deden vroeger, nu blijvende herinneringen:

  • Het einde van het schooljaar nadert, nu kun je nog mooie foto’s maken met elkaar;
  • Een social media frame is ook leuk om te gebruiken tijdens een kinderfeestje, de foto’s kun je later doorsturen;
  • Met een groot frame van een school, vereniging of sportclub, kan deze diverse foto’s maken;
  • En: het is te gekke decoratie op een tienerkamer!

Is je kind serieus bezig met een social media, dan is een frame natuurlijk ook de perfecte manier om online zichtbaarheid te vergroten.

Het social media frame personaliseren

Op het moment dat jij een social media frame wilt bestellen geef je het volgende door:

  • Hoe je heet op dat kanaal;
  • Welke tekst je eronder wilt hebben;
  • De juiste #’s;
  • Je profielfoto en de foto’s die je op je Instaframe wilt hebben;
  • En het aantal likes, comments etc. dat je weergegeven wilt hebben.

Bij dat laatste is het leuk als de cijfers een betekenis hebben. Bij mij werd verwezen naar het 3000e artikel en de 42 uitjes. Op het TikTok frame van Milan wordt 1,8 genoemd en hij is op de 18e jarig. Ik zie dat er ook 29 op staat. Dat was overigens willekeurig, maar mijn vader was op de 29e jarig en laat Milan nou naar hem zijn vernoemd. Toevallig!

Zo wordt jouw frame helemaal gepersonaliseerd! Tip: tot en met het einde van 2021 kun je het TikTok frame bestellen zonder verzendkosten. Voer dan deze code in: sfxl-shipfree.

Het frame is overigens gemaakt van heel stevig kunststof. Deze gaat niet kapot en is gemakkelijk schoon te maken. 

Je leest het al: ik ben razend enthousiast en de mogelijkheden zijn echt eindeloos, niet alleen wanneer je een bedrijf hebt. Waarvoor zou jij het social media frame willen gebruiken?

liefs

 

 

 

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter/X | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *