Home + Dairy | De laatste week voor de vakantie!

Dairy | De laatste week voor de vakantie!

De laatste loodjes wegen het zwaarst. Afgelopen schooljaar waren we de eerste regio die weer naar school moest en aan het einde van het jaar de laatste. Dat was te merken, want Milan was het helemaal zat. Ik eerlijk gezegd ook en ik was blij dat het er dan eindelijk op zat. Toch moesten we eerst nog even deze week door. Kijk je weer mee naar onze laatste week voor de vakantie?

Maandag

Goedemorgen, het is de laatste, drukke week voor de vakantie. We pakken nog een week ’s morgens de tassen en brengen Floris naar opa en oma. Ook hij is het zat en gaat er maar bij liggen 😉

Het is een drukke dag op kantoor, want dit is eigenlijk mijn laatste volledige werkdag. Morgen heb ik een training, woensdag ben ik vrij en donderdag en vrijdag werk ik nog halve dagen. Eenmaal thuis print ik mijn treinkaartje voor morgen uit en ik reserveer wat boeken bij de bieb voor Milan. Dan kan hij in de vakantie lekker lezen. De waanzinnige boomhut schijnt heel erg leuk te zijn.

Mijn neefje Stijn komt ’s avonds nog even zijn eerste autootje showen. Hij is zo onwijs trots! En wij ook!

Dinsdag

We hebben een redelijk relaxte ochtend en alles loopt op rolletjes. Floris is lekker aan het spelen en als we naar opa en oma lopen pakt Floris het handje van Milan. Hoe lief is dit?!

Terwijl opa Milan naar school brengt zodat ik de trein kan halen bedenk ik mij opeens dat ik mijn fietssleutel nog thuis heb laten liggen en dat terwijl ik de fiets al bij mijn moeder heb staan… En ik heb nog maar 20 minuten voordat de trein gaat. Shit!

Ik ren snel naar huis en weer terug, fiets snel naar mijn werk (tegenover het station), zet de bakfiets daar neer en ren snel naar het station en de trein. Ik had geen halve minuut later moeten zijn, want als ik ga zitten rijdt de trein al weg. Het is gelukt! De rest van de rit naar Utrecht ben ik overigens zweet aan het deppen haha.

Daarna heb ik een superleuke en leerzame laatste trainingsdag van de training community management. We hadden overigens ook een ontzettend leuke groep. Ik heb er veel van geleerd.

Eenmaal thuis heeft Floris meer oog voor Bobbie dan voor zijn moeder haha.

Woensdag

Never a dull moment in de ochtend. Terwijl ik in de badkamer sta, komt Floris zo binnen!

Om 9.00 uur komt de man van het Kadaster weer langs. Twee weken geleden heeft hij met een collectie een grensreconstructie uitgevoerd. Het bleek een lastige klus, omdat onze huizen oud zijn en er in de loop van de jaren een hoop is veranderd. We hebben hen laten komen voor bepaalde dingen en in dit geval wilden we weten wat onze rechten én plichten zijn. De uitslagen van de metingen waren binnen én in ons voordeel. Dit is zo’n opluchting! We krijgen nu de definitieve tekeningen nog, maar weten gelukkig nu al waar we aan toe zijn. In onze vakantie gaan we eens goed nadenken wat we met deze uitslag gaan doen. We hebben er in ieder geval een gebakje op gegeten 😉

Ik wilde dit vestje van Z8 zo graag hebben, maar vond hem wel prijzig. Ik kwam hem opeens tegen in een kledingwinkel voor maar €15,-! Door een heel klein breukje in het printje aan de achterkant (nauwelijks te zien), was het een B-keuze en dus zo goedkoop. Ik nam hem gelijk mee 🙂

Floris poetst zelf de vloer wel even, kind van zijn moeder haha.

In de bieb is een kinderboekenmarkt. 4 boeken voor maar €1,-! We kopen er een stuk op 12, dat is een koopje! Daarna gaan we lekker op het terrasje bij de bieb zitten met een gezonde smoothie.

Donderdag

Het is mijn thuiswerk ochtend en Floris doet het goed. Toch ben ik wat afgeleid, want ik heb nog een hoop af te ronden voor mijn vakantie. Opa belt en heeft zin om een stukje te gaan fietsen met Floris. Zodra Floris dat hoort staat hij al bij de deur haha. We maken een flinke fietstocht en stoppen bij de kinderboerderij. Zo leuk voor hem!

In de middag komt nichtje Maud even oppassen omdat ik naar de preventie assistent moet bij de tandarts. Alles wordt weer goed schoongemaakt en mijn tanden en kiezen worden gepolijst. Zo’n fijn gevoel!

Als ik terug kom vermaken de kinderen zich met Maud.

’s Avonds komen de boodschappen en vaak krijgen we er wat gratis proefdingetjes bij zoals deze. Hij is echt lekker!

Vrijdag

Voor de laatste keer dit schooljaar, en voor de laatste keer in dit gebouw, breng ik Milan naar school. Toch wel een dingetje hoor 😉

Daarna fiets ik naar kantoor om nog een ochtend echt alles af te ronden en over te dragen aan mijn collega’s. Daarna heb ik ook vakantie!

De boeken die ik had gereserveerd voor Milan zijn binnen en zelf vind ik een nieuw boek waar ik vorige week nog mee in mijn handen heb gestaan in de boekhandel: “You are a badass”. Deze komt uit dezelfde reeks als “Nice girls don’t get the corner office”. Ik heb echt genoten van dat boek en verwacht hier ook een hoop van. Deze gaat mee op vakantie.

Milan mag ’s avonds logeren bij opa en oma en als Floris op bed ligt gaan wij beginnen aan het nieuwe seizoen van La Casa del Papel. Wat is het weer goed! Alleen jammer dat het maar acht afleveringen zijn.

Zaterdag

Patrick moet nog even werken en omdat Milan aan het logeren is, ben ik samen met Floris. We starten rustig samen op, ik haal de bedden af en ondertussen geef ik Mamablogger een kleine make-over. Andere, vrolijke kleuren, een nieuwe bijpassende header en wat meer een magazine achtige lay-out. De reacties waren positief.

Als ik Milan op ga halen staat deze tent midden in de woonkamer. Bij opa en oma mag ook alles haha.

In de middag gaan we even met zij viertjes op pad. We rijden naar Bodegraven en kijken even hoe het graf van mijn vader erbij staat. Daarna maak ik in een winkel wat foto’s voor Mamablogger. Vervolgens rijden we door naar het winkelcentrum en we kopen allemaal lekkere dingetjes. Milan wil namelijk een borrelplankje maken met lekkere, ongezonde dingen. Ach, het is vakantie 😉 Ook spelen we samen met Floris met de bal, vindt hij zo onwijs leuk.

’s Avonds komen mijn ouders patatjes eten en verder doen we niet veel meer.

Zondag

We hebben geen grote plannen, maar willen er wel even uit. ’s Morgens kijken we nog naar een nieuwe fiets voor Milan, maar we zijn er nog niet helemaal uit. We besluiten tussen de middag te gaan lunchen in Reeuwijk, altijd goed.

Daarna rijden we door naar Boskoop voor een lekker ijsje. Ik geniet altijd zo van die spontane ritjes!

De rest van de dag rommel ik wat in huis, maak ik deze diary af en zit ik voor het eerst echt in de tuin. Dat was onze laatste week voor de vakantie.

Wij gaan nu onze eerste vakantieweek tegemoet. Zijn jullie al op vakantie? Fijne week gewenst in ieder geval!

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.