Home + Webshop optimalisatie, we hebben heel wat gedaan het afgelopen jaar.

Webshop optimalisatie, we hebben heel wat gedaan het afgelopen jaar.

Een webshop beginnen is niet zo heel moeilijk tegenwoordig. Er een succesvolle van maken wel, want hoe val je op tussen die duizenden webshops? Je webshop optimaliseren is het antwoord. Ja, oké, maar hoe doe je dat dan? En wát moet je dan optimaliseren? Met deze vragen in mijn hoofd heb ik eind 2012 een cursus Webshop Optimalisatie gevolgd van Suzan Eikelenstam en vol goede voornemens en ideeën ben ik 2013 in gegaan. Tijd om nu eens terug te blikken en eens te kijken naar wat we het afgelopen jaar hebben gedaan aan webshop optimalisatie.

Een webshop opzetten is, zoals ik al zei, niet zo moeilijk. Maar dan? Achterover leunen en wachten tot de klanten vanzelf komen? Wij weten dat het niet zo werkt, maar helaas zijn er veel mensen die er wel zo over denken. Toegegeven, voor een mooie webshop is geld nodig, en dat was voor ons nu net het probleem. Want we wilden ook voorraad inkopen natuurlijk. Wat heb je tenslotte aan een mooie webshop die gevuld is met lucht?

Toch moest de webshop rigoureus op de schop en dat was een groot doel voor 2013. De webshop was druk, te druk en ik had productfoto’s van bijvoorbeeld jasjes waar je de binnenkant niet zag, dit was dan wit. Ja, echt, het was geen potje. Of wat dat je van een trui waarvan je de hals niet zag. Fout, fout, fout, i know!

QueenC oude stijl, en dit was al een flinke verbetering.

QueenC oude stijl, en dit was al een flinke verbetering.

We hadden iemand nodig die voor ons aan de slag kon met de software waar wij gebruik van maken en dit een heel andere look & feel kon geven. Dit was voor ons de meest haalbare optie. We zijn niet op vakantie geweest, omdat ons vakantiegeld naar de webshop ging, maar hé, ik heb toch altijd heimwee dus wat maakte het uit? 😉 En, niet te vergeten, manlief, stond er helemaal achter.
We vonden een bedrijf die helemaal thuis was in de software die wij gebruiken en in principe was alles wat ik op dat moment voor ogen had, mogelijk. Uiteindelijk is dit het afgelopen jaar veranderd aan de webshop;

  • compleet nieuwe lay-out, vooral de homepage
  • het lanceren van een mobiele webshop
  • verbeterde en overzichtelijker klantenservice pagina
  • productblokken kregen dezelfde kleur als de achtergrond (wit dus)
  • verbetering productfotografie (en daar moeten we nog steeds meer mee doen hoor)
  • Mogelijkheid om met ons te chatten
  • Aangesloten bij Flavourites en Fashionchick
  • Andere product lay-out, wanneer je op het product klikt

Daarnaast is de voorraad ook uitgebreid en verkopen we meer producten. Het lijkt misschien een kort lijstje, maar het heeft voor ons een wereld van verschil gemaakt. Denk bijvoorbeeld ook aan het feit dat we werden geaccepteerd bij Flavourites en Fashionchick.

We zijn er nog niet en hebben nog wel een verlanglijstje, maar we doen dit stap voor stap. Het moraal van dit verhaal is eigenlijk dat wanneer je niet tevreden bent, doe er dan iets mee en schuif het niet voor je uit. Je kan er namelijk ook zoveel mee winnen!

Deel 1 van de huidige homepage van www.queenc.nl

Deel 2 van de huidige homepage van www.queenc.nl

Deel 2 van de huidige homepage van www.queenc.nl

 

 

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter/X | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *