Home + Plannen en organiseren, lastig?!

Plannen en organiseren, lastig?!

Plannen en organiseren lastig? Ik ben een echte planner, en vind het ook leuk om van alles te organiseren. Vrijgezellenfeest, babyshower, uitje etc.? You name it en ik regel het wel. Wil je er dan ook nog een draaiboek bij? Prima, doen we! Dat ik dan ook nog moet werken en een huishouden draaiende moet houden (de was doet helaas zichzelf niet) is geen probleem, maar de afgelopen week was het wel erg druk, kwam er veel tegelijk en was het écht hectisch. Heel erg hectisch! Toch kom ik wel mijn afspraken na en verwacht dat dan ook van anderen, al is dat nog weleens lastig….

De storm op Sinterklaasavond luidde ook een stormachtige week in; het (veel te jong) overlijden van een familielid, mijn moeder die jarig was (ik zal niet zeggen hoe oud ze werd, want dat neemt ze me niet in dank af ;-)), twee dagen SharePoint training, Milan voor het eerst naar de peuterspeelzaal en dan moest er natuurlijk ook nog gewoon gewerkt worden. Het was passen en meten!

SharePoint 2013 training

Certificaat SharePoint training gehaald!

Organiseren is mijn werk. Na ruim 7,5 jaar te werken als activiteitenbegeleider weten we wel wat erbij komt kijken als je uitjes en evenementen organiseert en dat is leuk! Daarnaast heeft het me geleerd gestructureerd te zijn en dat ben ik thuis dus ook. Het is hysterisch, maar ik kan in een ochtend mijn hele huis netjes en schoon hebben en daarnaast ben ik dan ook nog bij de logopedist geweest en heb ik de weekboodschappen in huis. En dan heb ik ook nog de aardappels geschild. Heel erg burgerlijk allemaal, i know, maar voor mij werkt het wel.

En om die reden zal je mij zelden ergens te laat zien verschijnen, kom ik afspraken na en beantwoord ik binnen 9 uur (ongeveer) je mail. Als ik zeg dat ik iets doe, dan doe ik het ook.

Het wordt pas lastig als ik dat ook verwacht van anderen….

Wekelijks krijg ik veel mail van (fashion) bloggers die mij vertellen hoe geweldig ze mijn webshop vinden en heel graag een artikel willen schrijven over de shop. Klinkt leuk, maar negen van de tien keer willen ze dan een product uit de shop toegestuurd krijgen die ze dan vervolgens uitgebreid gaan testen en er dan een positief artikel over gaan schrijven. Zo zeggen ze dat dan ook. Ik vraag me dan erg af wat ze doen als het artikel niet aan hun verwachtingen voldoet na het ‘uitgebreide testen’. Ik verwacht het niet natuurlijk ;-), maar het kan wel. Is het artikel dan net zo positief?

Of de blogger die zegt dat je van die mooie schoenen verkoopt. Euhm, die verkoop ik niet…

Ik mail hen dan terug en leg uit dat onze voorraad, om enige exclusiviteit te waarborgen, niet groot is en ik daarom niet zomaar spullen opstuur. Maar omdat ik altijd de mooiste bezoekersaantallen op hun blog voorgeschoteld krijg, check ik deze blogs natuurlijk altijd. In veel gevallen zijn het heel kleine artikelen en ook niet altijd goed geschreven. Omdat ze bijna dagelijks bloggen is jouw blog binnen een dag al niet meer ‘in the picture’ en laat staan na een week. Bij een bekende fashion/beautyblogger is dat geen probleem, maar in dit geval wel. Ik wijs dit soort verzoeken dan ook vaak af….

Maar toch heb ik me laatst over laten halen en een shirt opgestuurd naar een blogger…..

Het resultaat? Er is nog steeds geen blog verschenen! Deze blogger mailde mij een maand geleden en binnen een dag was het geregeld. Haar blog zag er leuk uit en ik dacht ‘oké, ik waag het er eens op’ en heb meteen het shirt verstuurd. Ze zou een foto maken van haar me het shirt en een leuke blog inplannen. We zijn nu een maand verder en er is nog steeds geen blog, terwijl dat wel was afgesproken.
Nu maakt dat niet eens zoveel uit, maar wanneer ze deze nu wel plaatst vertelt ze niet. Terwijl ze zegt met een planning te werken. Dan verwacht je toch dat er een afspraak kan worden gemaakt? Niet of pas na een week reageren op mail en dan ook nog heel geïrriteerd zijn dat ik meer wil weten, wekt dan bij mij weer veel irritatie op. Is het dan echt zo lastig om te plannen en organiseren?!

Blijkbaar, en het komt daarbij ook over als een makkelijke manier om aan gratis spullen te komen. Dit maakt het moeilijk voor de bloggers die wel serieus zijn en weten dat bloggen écht een vak is en dat ook serieus nemen.

Hoe doen andere webshops dit? Hoe haal de je ‘bloggerkrenten’ uit de pap?

Ik wil namelijk heel graag samenwerken met andere bloggers, maar dan wel op een eerlijke manier. Dus ik houd me van harte aanbevolen hoor 😉 Mail me gerust!

plannen en organiseren, lastig?! by Marisca Kenter www.queenc.nl Penzoa shirts

Deze shirts zet ik wel in mijn eigen blog, net binnen en gaan als een malle!

Mijn vraag aan andere webshop eigenaren is hoe jullie dit doen? Waar letten jullie op bij dit soort verzoeken, herken je mijn verhaal of zeur ik gewoon?

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter/X | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 Reactie

  1. ad van stijn
    14 december 2013 / 19:41

    Ja organiseren kan je echt aan Marisca van QueenC overlaten ….ze reageert snel en is daardoor zelf wel eens ongeduldig ….vooral als antwoord uitblijft….maar soms reageert een jury wel eens te snel ….zo staat QueenC bij de publieksstemmers op nr 1 bij the next hippestwebshop….waardeloos dat een jury haar op plaats 24 heeft gewaardeerd….ze hebben je webshop vast niet eens goed bekeken …….en al helemaal niet getest Marisca want dan stond je zeker in de top 5