Home + Kasboek tweede week zomervakantie 2024

Kasboek tweede week zomervakantie 2024

Deze tweede week van onze vakantie was een dure. We sliepen in een hotel, kochten kleding voor de jongens, maar we kochten ook een bolderkar en trokken er weer lekker op uit. Wat we hebben uitgegeven en waaraan, lees je hieronder in het kasboek.

Kleine disclaimer vooraf: wij laten onze financiële weken lopen van zaterdag tot en met vrijdag. Dat is zo gegroeid en had te maken met wanneer de boodschappen komen. Voor dit kasboek lopen de weken gewoon van maandag tot en met vrijdag, anders werd het wel heel ingewikkeld. 😉 Aan het einde van deze maand kun je lezen wat we uiteindelijk over hadden, of niet, van onze budgetten. De totaalbedragen die ik hieronder noem, zijn de bedragen die we betalen van onze weekbudgetten.

Maandag 5 augustus 2024

We lassen vandaag een gezellig bioscoopdagje in en reserveren met onze Kruidvat vouchers bij Pathé de Kuip in Rotterdam. We kochten de vouchers voor €20,- terwijl de kaarten normaal al €12,50 per stuk kosten. Met zijn vieren is dat een korting van €30,-! We halen natuurlijk nog wel wat lekkers in de bioscoop. Daarna rijden we richting de Feyenoord fanshop voor een shirt voor Floris. Zijn maat was tijdens de open dag uitverkocht, maar nu is ‘ie er weer. Hij wil hem, net als zijn broer, laten bedrukken met zijn achternaam en geboortedag. Ook boeken we vast een stadiontour voor volgende week. Zowel voor de stadiontour als in de fanshop, krijgen we een flinke korting, omdat Floris een Kameraadje is.

Verder komt de fietsenmaker langs. Floris krijgt een slot op zijn nieuwe fiets, Milans fiets wordt nagelopen voor het nieuwe schooljaar en Pat heeft een storing aan zijn elektrische fiets. Dit gaat niet van het weekbudget af, dus reken ik niet mee voor het vakantiebudget, de kosten deel ik wel: €140,90.

• €55,50 stadiontour voor volgende week
    (gaat van het budget van volgende week af)
  • €92,65 Feyenoord fanshop
    (het shirt voor Floris wilden we volgende week kopen voor de stadiontour, maar we zijn er nu toch. Ook die betalen we daarom van het budget van volgende week. we kopen ook nog iets voor de feestdagen en leggen dat apart)
  • €16,15 eten en drinken bioscoop

Totaal uitgegeven vandaag: €164,30

Dinsdag 5 augustus 2024

Vandaag gaan we naar Plopsa de Panne! We hebben er superveel zin in en overnachten in een hotel in de buurt. We zijn namelijk uitgenodigd door Plopsa om het park te bezoeken en aan einde van de dag mogen we naar de Studio 100 musical Sneeuwwitje. Hoe tof is dat?! Maar die kaarten hebben we dus al en je kan het hotel alleen boeken met de entreetickets erbij inbegrepen. Dat is zonde, want die hebben we al. We hebben er nog geen gebeld, maar het kon echt niet anders. Geen probleem, we vonden een leuk hotel in de buurt waar we eigenlijk alleen maar overnachten en ontbijten. Verder maak ik nog een tikkie over voor mijn werk, dit betaal ik altijd van het weekbudget.

• €15,- parkeerticket
  • €9,99 petje Floris (we zijn de petjes en zonnebrillen van de jongens vergeten. Erg dom. Milan heeft er geen last van, maar Floris wel dus kopen we een petje)
  • €24,- snacks tussendoor
  • €4,50 flesje koud drinken aan het einde van de dag. Alles was op of erg warm geworden.
  • €28,97 eten en drinken
  • €5,25 Tikkie

Totaal uitgegeven vandaag: €87,71

Hiervan hebben we een deel contant betaald. Dit hadden we extra apart gelegd voor de vakantie. Dat scheelt weer op het weekbudget, want dit is een dure week.

Woensdag 7 augustus 2024

We sliepen vannacht in Hotel Royal in De Panne met de zee op een paar minuten loopafstand. We hadden een familiekamer inclusief ontbijt en parkeerplaats. Hierna tanken we de auto nog even vol, dit scheelt €0,40 per liter met de prijs in Nederland! Vervolgens rijden we door naar Brugge, maar het is er zo druk dat er geen parkeerplaats te vinden is.

We besluiten dan maar door te rijden richting huis, want we willen vanmiddag ook nog naar Loods of Stock in Bergambacht om in ieder geval een winterjas voor Floris te scoren. Hier betalen we €188,- inclusief Airforce winterjas. We vinden het een mooie prijs, maar ik betaal dit wel uit een ander potje. Dit gaven we wel uit vanuit ons budget:

• €345,- hotelovernachting inclusief ontbijt en parkeerplaats
  • €50,- tanken
  • €7,- tolweg België (contant)

Totaal uitgegeven vandaag: €402,-

Donderdag 8 augustus 2024

Vandaag zijn we weer lekker een dagje thuis. Pat en Milan halen een To Good to Go broodpakket op. Het is enorm veel, dus we hoeven geen brood bij de boodschappen te bestellen én we kunnen er lekker uitgebreid van lunchen. Deze €3,99 betaal ik van het boodschappenbudget.

Daarna fietsen we naar mijn ouders om daar nog twee broden te brengen. Vervolgens fiets ik nog langs de Zeeman voor een superleuk gilet waar ik eerder al over schreef. Deze betaal ik wel vanuit het weekbudget.

• €14,99 Zeeman

Totaal uitgegeven vandaag: €14,99

Vrijdag 9 augustus 2024

Ook vandaag gaan we niet ver weg. De jongens willen naar de Feyenoord fanshop om met de gewonnen Johan Cruijff schaal op de foto te gaan. Daarna rijden we verder Rotterdam in omdat het Spaanse schip El Galeón er een paar dagen ligt. We vinden de entree overigens wel flink voor de korte tijd die we op het schip zijn geweest, maar ach, het was wel gaaf om hem gezien te hebben en erop te zijn geweest. Daarna rijden we door richting huis en lunchen we bij Van Der Spek. Milan vindt het lekker eten en Floris kan er lekker spelen. Wat willen we nog meer? Bij Spek verkopen ze hele leuke, kleine tegeltjes die je nu veel ziet. Ik koop er eentje voor het nieuwe huis. Dit alles gaat ook van het weekbudget af.

• €30,- entree El Galeón
  • €35,15 lunch bij Van Der Spek (niet duur voor vier personen)
  • €6,95 tegeltje

Totaal uitgegeven vandaag: €72,10

Zaterdag 10 augustus 2024

Vandaag wederom een dure dag. We twijfelden al een tijdje over een bolderkar, maar nu we morgen naar het strand gaan, besluiten we er toch eentje te kopen. Deze zal wel vaker van pas komen. Ook met de verhuizing volgend jaar. Hier kunnen we wel het één en ander in opbergen wat we dan nog kunnen verplaatsen. Deze is van de Vrijbuiter waar je hem nu met korting shops. We kopen ook nog twee zwembroeken en slippers bij de Vrijbuiter.

Verder shop ik met Milan alvast wat nieuwe kleding voor het najaar. Hij is de kindermaten ontgroeid en zit nu in maat S. De buit: drie truien en twee broeken. Deze kleding betalen we uit een ander potje. Voor deze kleding betaal ik €194,87

• €110,97 Vrijbuiter

Totaal uitgegeven vandaag: €110,97

Zondag 11 augustus 2024

Vandaag gaan we een dagje naar Kijkduin. Lekker de hele dag ontspannen op het strand, heerlijk! We kunnen er gratis parkeren en hebben voldoende eten en drinken bij ons. Op de terugweg slaan we nog wel wat extra ijsjes in en wat makkelijks te eten voor vanavond. Het is immers al warm zat.

• €14,36 Albert Heijn

Totaal uitgegeven vandaag: €14,36

Totaal uitgegeven deze week

In totaal hebben we afgelopen week €866,43 uitgegeven.

Een flink dure week, maar onze financiële weken lopen anders zoals aan het begin gezegd. Ook is er wat van de budgetten van volgende week af gegaan én we hebben ook nog wat contant betaald. We hebben daarom wel iets overgehouden, maar heel veel was het niet. Wat we over hielden lees je begin september weer in het maandoverzicht.

Ik ben benieuwd wat jullie van dit vakantiekasboek vinden. Klets mee in de comments hieronder of op de socials van Mamablogger. En wist je dat ik een apart Instagram account ben begonnen over onze persoonlijke financiën en hoe wij sparen voor ons nieuwe huis? Je vindt het account hieronder.

liefs

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.