Home + Een webwinkel, waar begin je in vredesnaam?!

Een webwinkel, waar begin je in vredesnaam?!

Daar ging ik hoor drie jaar geleden. Ik had mijn zinnen gezet op een webwinkel en die moest en zou er komen. En ik had gelezen dat een Magento shop het ideaalbeeld was, dus die wilde ik ook. En dan wilde ik hem gemaakt op mijn wensen wat betreft lay-out én ik wilde hem (of haar, want het is natuurlijk QueenC) natuurlijk gevuld hebben met heel veel te gekke fashion musthaves.

Dat kon ik allemaal wel willen, maar van één ding was ik me toen nog niet zo bewust. Ik had geen enorm geldbedrag gewonnen, van spaargeld was niets meer over (want dubbele lasten) en er lag ook geen verborgen geld achter een plint (waarom eigenlijk niet, het is een oud huis!). En een webwinkel kost geld, die is verre van gratis.

Ik had wat offertes opgevraagd en schrok van de enorme bedragen die ik voorbij zag komen. Was een webwinkel dan echt zo onrealistisch? Ondertussen was ik al begonnen met inlezen. Ik struinde fora af, las boeken en las heel veel op Internet. En hoewel ik me er eerst tegen verzette, kreeg ik toch meer en meer interesse in een ‘kant en klare’ webwinkel via een aanbieder voor een vast bedrag per maand. Ook niet gratis, maar wel beter te behappen. Je kiest dan uit een template en kan hier zelf mee aan de gang als je handig bent. Zo niet, kan je dit dus laten doen.

Uiteindelijk heb ik een aanbieder gekozen en ik zal het gewoon eerlijk zeggen, dat is BiedMeer geworden. De domeinnaam ging erheen en ik dacht dat ik zelf wel eens even die webshop kon maken zoals ik zelf wilde. Dus niet. Het was knulligheid ten top, maar oh, wat was ik toch trots! De webwinkel stond er en van daaruit kon ik verder gaan bouwen.

Het heeft me nog bijna 2,5 jaar gekost voordat ik met de webshop werd geaccepteerd bij bijvoorbeeld Flavourites. Hoe? Door de omgekeerde volgorde eigenlijk. Ik ben begonnen, werd afgewezen (en terecht), ging daarna pas nadenken over optimaliseren, deed een training en ging toen pas op zoek naar een bedrijf dat dit wél kon. En geloof me, ik had een lange adem nodig!

Mijn advies is doe dit niet. Zorg dat je geld hebt om te investeren, want dat heb je nodig. Heb helder wat je wilt met je webshop, doe inspiratie op bij andere websites en leg van iedere website de pluspunten naast elkaar en maak daar je eigen succesrecept van. Wel op je eigen manier natuurlijk, want niemand zit te wachten op copycats. En als je zelf niet handig bent, laat het dan doen. Een goed begin is het halve werk!

Succes Marisca Kenter

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter/X | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

6 Reacties

  1. 19 februari 2014 / 23:35

    Goed advies. En shoppen bij bouwers loon: niet alleen de tarieven verschillen onderling enorm, bekijk ook referenties. Niet op eigen website maar op externe platforms zoals Preferenso. Kom je er helemaal niet uit: vraag een webbouwer je te helpen met offerte-traject waarbij die webbouwer zelf niet mee dingt. Kost uiteraard een bijdrage voor advies maar kan je veel geld schelen!