Je hebt hem misschien al gezien; de nieuwe header bovenaan de pagina’s van Mamablogger. Ook heb ik een nieuw logo én een nieuwe slogan. Het uiterlijk van Mamablogger zelf is niet veranderd. Ik ben voor het eerst écht tevreden over de lay-out en deze verveelt al ruim 1,5 jaar niet. Daarvoor wisselde ik nog weleens omdat ik heel erg zoekende was. Ik kan mij voorstellen dat de verandering daarom niet zo groot lijkt, maar voor mij zit er wel een hele betekenis achter.
Een nieuw logo en een nieuwe header
Mijn vorige logo werd begin 2018 gemaakt. Super mooi en hij paste perfect bij Mamablogger van toen. Maar ik word ouder, net als Mamablogger, en ik heb de afgelopen periode heel erg nagedacht over welke richting ik op wil met de blog. En dat niet alleen, ik heb ook veel nagedacht over de betekenis van mijn blog. Wat wil ik dat mijn blog toevoegt en waar sta ik zelf?
Een jaar geleden trok ik mij heel erg aan wat anderen van mij vonden. Of wat ik dacht dat ze van mij zouden vinden. Ik wilde zo ontzettend graag aardig worden gevonden. Daar worstelde ik iedere dag mee en daarmee zat ik mijzelf in de weg. Ik zette mijn allergrootste glimlach op en deed alsof ik er helemaal niet mee zat. Ondertussen was ik ontzettend verdrietig als ik zag dat ik ergens niet voor mee was gevraagd. Mijn logo was ook vrolijk. Daar was niets mis mee overigens, maar het staat voor een andere periode. Het wolkje staat overigens voor mijn gedachten…
Het vorige logo
Een aantal maanden later ging de knop om. Ik besloot mijn eigen plan te trekken. Letterlijk. Ik bleef niet meer wachten. Ik ging mijn eigen gang en eigenlijk voelde dat als een enorme opluchting. Sterker nog, dit voelde eigenlijk veel beter. Ik koos voor de mensen die er altijd voor mij en ons zijn en van wie ik energie krijg. Als ik altijd maar leuk moet doen bij mensen omdat ik anders bang ben dat ze me niet leuk vinden, kost dat alleen maar energie. Die energie steek ik nu in de écht leuke dingen. De cirkel is rond en het geeft rust. Juist omdat Mamablogger mijn persoonlijke blog is wilde ik dat ook terug zien in het logo. Ik denk dat dat wel gelukt is 😉
Het logo is overigens gemaakt door Cindy Hernandez. Zij heeft onlangs voor Mamablogger een illustratie gemaakt en ik vroeg haar of ze ook logo’s maakt. Dit is de eerste die ze ooit heeft gemaakt en wat is ‘ie mooi! De cirkel is letterlijk rond.
Cindy heeft er ook een passende header bij gemaakt;
Ook hier ben ik heel erg blij mee. Simpel, strak, rustig en to the point.
Cindy ging overigens meteen aan de slag met een moodboard (zie hierboven) op basis van de kleuren en ideeën die ik aan had gegeven. Daarna ging zij verder met mijn input daarop.
Een nieuwe slogan voor Mamablogger
Zoals je ziet heeft Mamablogger ook een nieuwe slogan. Of eigenlijk nu eens een echte slogan. Niet dat dat perse moet hoor, maar ik wilde in één zin uit kunnen leggen waar Mamablogger voor staat. Dat deed ik voorheen heel omslachtig. Ik begon dan uit te leggen dat ik een lifestyle Mamablog heb etc. Het werd een ingewikkeld verhaal en echt uniek was het ook niet. Maar wat wilde ik dan wel? Ik had echt geen flauw idee!
Ik hoop in ieder geval dat je op Mamablogger veel diversiteit vindt. De ene dag kan het over geld & budget gaan terwijl ik de volgende dag iets vertel over interieurtrends. De andere dag vertel ik iets persoonlijks over ons gezinsleven (al verwerk ik altijd persoonlijke verhalen in de blogs) en daarna gaat het weer over kinderkleding of de balans tussen werk en moederschap.
Met ruim 2000 blogartikelen is het inmiddels meer dan een online magazine. Als ik alle pagina’s uit zou printen zou het een heel boekwerk worden. Een naslagwerk voor alle hippe moeders die op zoek zijn naar herkenning, een traktatie idee, een juffenbedankje of een tip voor een leuk dagje weg. En er is nog zoveel meer. Mijn droom is dat moeders eerst op Mamablogger gaan kijken als ze iets zoeken. Waarschijnlijk veel te ambitieus, maar je mag altijd blijven dromen toch? 😉
Weet je wat een Little Black Book is? Hierin staat alles dat je nodig hebt. Vroeger kende je het vooral van mannen die al hun dates in een zwart notitieboekje schreven, maar later werd de term vaker gebruikt.
Ik wil eigenlijk dat Mamablogger de Little Black Book is voor alle hippe moeders.
“Little Black Book voor hippe mama’s” werd de slogan!
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een logo niet zomaar een logo is en een slogan niet zomaar een creatieve uitspatting is. Er zit een gedachte achter. Ik werk iedere dag heel hard naast mijn gezin en kantoorbaan aan mijn blog omdat er niets is dat ik liever doe dan schrijven. En dat is niet het enige, ik hoop echt dat ik jullie minstens één keer dé tip kan geven of dat jullie herkenbaarheid vinden. Ik doe dit tenslotte niet alleen voor mijzelf.
Ik ben natuurlijk onwijs benieuwd naar wat jullie ervan vinden en Cindy, nogmaals onwijs bedankt!
Dit is overigens geen spon, ik heb betaald voor het logo en ben gewoon heel erg enthousiast. Daarnaast wilde ik jullie ook het verhaal erachter vertellen.
Leuk marisca,
Ik lees altijd graag je blogs, maar neem eigenlijk nooit de tijd om even te reageren.
Mooie nieuwe uitstraling van je blog!
Ik blijf je met plezier volgen 🙂
Groetjes!
Auteur
Onwijs lief, dankjewel!
Groetjes,
Marisca