Home + Kasboek eerste week zomervakantie 2024

Kasboek eerste week zomervakantie 2024

Het is zomer en dus is het tijd voor het jaarlijkse vakantie kasboek. Dit jaar gaan we niet op zomervakantie omdat we een nieuw huis hebben gekocht, maar we gaan wel allemaal leuke dingen doen. Afgelopen week hebben we maar liefst vier uitstapjes gemaakt. Voor twee uitstapjes waren we uitgenodigd, voor de andere twee kochten we tickets met korting. En ondertussen gaat het gewone leven natuurlijk ook door. Van tevoren hadden we extra geld opzij gezet voor de vakantie: €400,- per week extra bovenop ons weekbudget. Hoe het ons deze week verging, lees je hieronder.

Kasboek eerste week van onze zomervakantie

Wij laten onze financiële weken lopen van zaterdag tot en met vrijdag. Dat is zo gegroeid en had te maken met wanneer de boodschappen komen. Voor dit kasboek lopen de weken gewoon van maandag tot en met vrijdag, anders werd het wel heel ingewikkeld. 😉 Aan het einde van deze maand kun je lezen wat we uiteindelijk over hadden, of niet, van onze budgetten.

Maandag 29 juli 2024

Vandaag zijn we uitgenodigd bij attractiepark Toverland. We krijgen de toegang, het parkeerticket én vouchers voor eten en drinken. Verder hebben we ook zelf nog broodjes en tussendoortjes mee. Uiteindelijk hoeven we nog maar €2,95 bij het eten te leggen. Getankt hadden we al, dus dit zijn de enige uitgaven die vandaag van ons weekbudget doen.

Wel doen we een redelijk grote uitgave voor ons nieuwe huis: we hebben echt een prachtig schilderij van Pablo Slenders gekocht voor in ons nieuwe huis. Het is een schilderij waarin de mooiste kenmerken van Gouda zijn verwerkt en er zijn er 35 van gemaakt. Wij kopen het laatste exemplaar en deze kost €375,-. Zo blij mee! We betalen deze niet van weekbudget, dus rekenen we deze niet mee in het kasboek.

• €2,95 Toverland

Totaal uitgegeven vandaag: €2,95.

Dinsdag 30 juli 2024

De auto van Pat moet naar de garage vanwege een barst in zijn voorruit. Altijd balen dat soort dingetjes, maar gelukkig hebben we daar een potje voor. We brengen de auto vroeg weg en besluiten meteen een ochtendwandeling te maken nu het nog niet zo warm is. Daarna rijden we door naar huis en de jongens geven aan het prima te vinden vandaag thuis te blijven. Dat vinden wij eigenlijk ook wel, dus ik nestel mij in de tuin met een boek. We lunchen uitgebreid en een uurtje later staan mijn broer en schoonzus voor de deur. Zij zijn een stuk aan het fietsen en fietsten in de buurt. Aan het einde van de middag stappen we zelf op de fiets naar mijn ouders, want het is hun trouwdag! We eten gezellig daar en fietsen daarna weer naar huis.

Totaal uitgegeven vandaag: €0,-

Woensdag 31 juli 2024

Vandaag staat er weer een uitje op het programma en gaan we naar het Museum van de 20e eeuw in Hoorn. Een relatief goedkoop uitje, maar via de ANWB krijgen we nog eens €7,50 korting, Scheelt toch weer. We tanken onderweg de auto weer vol en halen in het museum nog wat te eten en drinken.

• €22,50 entree voor vier personen Museum van de 20e eeuw. Met korting via de ANWB.
  • €20,90 eten en drinken museum.
  • €60,- tanken.

Totaal uitgegeven vandaag: €103,40

Donderdag 1 augustus 2024

Ook vandaag staat er weer een leuk uitje op de planning, want we zijn door Preston Palace uitgenodigd voor een all-inclusive dag! Dat betekent dat we gedurende de dag gebruik mogen maken van alle faciliteiten van het hotel inclusief onbeperkt eten en drinken. We hebben er een topdag en geven dus niets uit.

Totaal uitgegeven vandaag: €0,-

Vrijdag 2 augustus 2024

Vandaag blijven we lekker thuis en rommelen we lekker in huis. Bedden verschonen, lavendel snoeien etc. Ik houd ervan, haha. Wel komen de boodschappen en rijden we nog heel even naar de Sligro. Voor de boodschappen betalen we €179,05 (inclusief dubbele koopzegels) en bij de Sligro €11,97. Dit gaat van ons boodschappenbudget af, dus dat telt niet mee voor dit vakantiebudget. Verder tanken we de auto weer vol voor ons uitje van morgen en de jongens willen door de McDrive voor een McFlurry. Het is warm dus dat mag.

• €12,55 McDonalds
  • €57,01 tanken

Totaal uitgegeven vandaag: €69,56

Zaterdag 3 augustus 2024

We gaan met vrienden en de kinderen naar Aviodrome. We zijn er jaren geleden eens geweest met Milan, Floris was er toen nog niet. Leuk om nu ook met hem te gaan. We hebben er een topdag, maar dat is ook meteen te zien in de uitgaven die we doen. Entreetickets, wat eten en drinken (beperkt, want we hebben genoeg bij ons) én we besluiten spontaan om een vliegritje te maken daar. Prijzig, maar ook deze vakantie willen we mooie herinneringen maken dus we doen het gewoon een keertje. Uiteindelijk verlaten we als laatste het museum, zo leuk was het. We zouden al patat eten en op de terugweg rijden we langs de McDonalds, de jongens ook weer blij, haha.

• €55,34 voor vier entreetickets
  • €7,50 parkeerticket
  • €18,60 eten en drinken
  • €85,- vliegtuigrit
  • €25,70 McDonalds

Totaal uitgegeven vandaag: €192,14

Zondag 4 augustus 2024

Vandaag zijn we weer een dagje thuis. Ik rommel wat in de tuin als ik allemaal witte pluisjes zie in de olijfboom. Dit blijkt wolluis te zijn en dat moet je snel bestrijden. We kopen een speciale spray en ik haal meteen wat mest voor de lavendel die Pat van de week heeft gesnoeid. Deze was uitgebloeid, is nu weer helemaal kort en dus kan wel wat voeding gebruiken. Verder geven we niets uit vandaag.

• €19,78 tuincentrum

Totaal uitgegeven vandaag: €19,78

Totaal uitgegeven deze week

In totaal hebben we afgelopen week €387,83 uitgegeven.

Dit valt ons reuze mee, maar dat hebben we natuurlijk ook te danken aan de twee uitjes waarvoor we uitgenodigd waren. We hebben dus aardig wat budget over, maar omdat we binnenkort een nachtje weg gaan, hebben we de helft van die overnachting van dit budget gepakt. Dat scheelt later dan weer. Al met al een hele goede score deze week, helemaal als je ziet wat we allemaal hebben gedaan.

Ik ben benieuwd wat jullie van dit vakantiekasboek vinden. Klets mee in de comments hieronder of op de socials van Mamablogger. Houden jullie financiën ook in de gaten tijdens de vakantie? En wist je dat ik een apart Instagram account ben begonnen over onze persoonlijke financiën en hoe wij sparen voor ons nieuwe huis? Je vindt het account hieronder.

liefs

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter/X | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

6 Reacties

1. Ilse
    7 augustus 2024 / 17:58

Op vakantie gaan is in sommige gevallen goedkoper dan dagjes erop uit gaan, want inderdaad, het blijft niet alleen bij de toegangskaartjes. Wij gaan deze vakantie ook uitstapjes maken, maar die slaan een enorm gat in het budget. Wij vinden herinneringen maken erg belangrijk, dus vandaar dat we niet bezuinigen op deze post.

• Marisca
      Auteur
      8 augustus 2024 / 08:03

Hoi!

In sommige gevallen wel, al zijn vakanties over het algemeen wel heel duur. Wat wij vorig jaar kwijt waren voor een weekje Kos, dat betalen we nu zeker niet. Gelukkig maar, haha. Ook wij willen hier niet op bezuinigen en hadden daarom al extra begroot en gespaard voor deze uitjes. Wat gaan jullie allemaal doen? Alvast heel veel plezier gewenst!

Groetjes!

• Ilse
        8 augustus 2024 / 10:53

Wij gaan indoor sky diven, zelf een vliegtuigje besturen, naar een pretpark, een dagje naar Duitsland, een tocht met een VW Kever maken, naar de bioscoop, uit eten, een nachtje naar een hotel en high tea-en.

2. Esther
    8 augustus 2024 / 10:07

Schrijf je een blog over het museum van de 20e eeuw in Hoorn? Of kan je vertellen of het leuk is voor kinderen tussen de 4 en 8? Wij overwegen ook een bezoek.

• Marisca
      Auteur
      8 augustus 2024 / 12:52

Hoi Esther,

Ik neem het Museum van de 20e eeuw mee in een verzamelblog van alle uitjes die we doen tijdens onze vakantie. Ik weet niet helemaal zeker of het voor een 4-jarig al leuk is, al is de hoeveelheid LEGO wel geweldig en kan er ook gespeeld worden. Verder kunnen de kinderen een speurtocht doen waarbij ze muisjes moeten zoeken. Aan het einde krijgen ze dan een muizensnoepje. Ook buiten op het terras kan worden gespeeld. Voor een 8-jarige is het zeker leuk en die kun je ook een hoop uitleggen. Voor de ouders is het helemaal een feest der herkenning. Wij zijn in ieder geval heel enthousiast en dat waren de jongens ook.