Home + Social media onderzoeken, hoe betrouwbaar zijn ze?

Social media onderzoeken, hoe betrouwbaar zijn ze?

Afgelopen week bestond ‘leader of the pack’ Facebook alweer 10 jaar. En terwijl übernerd (die stiekem toch ook wel iets leuks heeft) Mark Zuckerberg dit vierde, begon de hele wereld zich af te vragen of Facebook over 10 jaar nog wel bestaat. Meldde het ene televisieprogramma dat Facebook over 10 jaar zeker nog wel bestond, hetzij in een andere vorm, kwam het journaal daar achteraan met het bericht dat Facebook toch wel uit de gratie raakt.

Jongeren werden geïnterviewd en die vertelden dat Facebook niet cool meer is, omdat opa en oma nu ook fanatiek Facebooken. Ik mocht willen dat ik nog een oma had die ik kon leren Facebooken, maar dat terzijde. Wat dan wel weer cool was? Instagram en Snapchat. Ook Twitter werd niet echt genoemd.

Misschien omdat ouders en opa’s en oma’s ook stiekem allemaal een Twitter cursus volgen om toch al die rebelse kinderen in de gaten te houden 😉

Nadat bij Facebook alle birthday cupcakes op waren, las ik het volgende onderzoek. Het gebruik van Twitter nam inderdaad af onder de jongeren. Dus bestaat Twitter over 10 jaar nog wel? En zodra ouders en opa en oma snappen hoe Instagram werkt, is dat dan ook ten dode opgeschreven?

Enkele maanden geleden was ik volgens mijn neefje (13) best een coole tante. Omdat ik best veel van Internet en mode wist. Maar vindt hij het nog net zo cool als hij merkt dat ik bepaalde dingen dus ook kan lezen?

Ik begrijp dat deze onderzoeken worden gedaan, maar vind het ergens ook wel jammer. Veel onderzoeken spreken elkaar namelijk tegen. Maar als webshop eigenaar wil je toch op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen. Hoe zorg je er dan voor dat je je niet compleet gek laat maken door dit soort onderzoeken en dan maar uit pure wanhoop over een account opent die je vervolgens allemaal maar half bijhoudt?

Bedenk je dan dat Facebook in Amerika nog steeds ‘booming’ is en wij gemiddeld zo’n twee jaar achterlopen op de ontwikkelingen daar. Het loont dus nog steeds om actief te zijn op jouw Facebook pagina. Hetzelfde geldt voor Twitter. Voor de visualisatie van jouw producten zijn Pinterest en Instagram natuurlijk geweldig en wil je iets nieuws? Ga dan voor Google+. Iets ingewikkelder dan deze social media platformen, maar zeker de moeite waard! Meer weten over Google+? Lees dan mijn blogpost hierover van een paar weken geleden.

Tot slot, bedenk je vooral wat voor jou werkt! Waar zit jouw doelgroep en wat vinden zij leuk? Want dat is nog steeds de groep die jij wilt bereiken om ze hopelijk als klant naar je toe te trekken. Niet omdat een onderzoek zegt dat je daar moet zijn 😉

Mijn eigen variant ;-)

Mijn eigen variant 😉

Volg:
Marisca

Bedankt voor het lezen en leuk dat je Mamablogger een bezoekje brengt! Mijn naam is Marisca. Ik ben getrouwd met Patrick en Moeder van Milan (okt. ’10) en Floris (okt. ’17). Niets is leuker dan schrijven over het moederschap en jullie te inspireren met budgettips, uittips, persoonlijke verhalen etc. Kortom, Mamablogger is het meest persoonlijke online magazine voor moeders.

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *